צור קשר

מריבוי ערוצים ועד ציפיות הלקוח - הטרנדים העדכניים בעולם הקמעונאות

הגענו כבר למחצית שנת 2024, וזה הזמן לתת מבט מלמעלה על הטרנדים החמים שליוו אותנו בחודשים האחרונים ולבחון מה חדש בעולם הקמעונאי. השנה צרכנים מוצאים את עצמם יותר מתמיד בליבה של תקופה חסרת תקדים של בחירה והתאמה אישית – ממגוון רחב של מוצרים ועד לפורמטים קמעונאיים מגוונים, הצרכן המודרני יכול לקבל בדיוק את מה שהוא רוצה מתי שהוא רוצה, באופן שלא היה מעולם. עידן זה מסמן שינוי מרכזי שבו מתפתחות ציפיות הצרכנים לרמה כזו שהם דורשים חוויות אישיות בכל נקודת מגע!

בנוסף, השאיפה למחירים נוחים מבלי להתפשר על איכות, ההתעקשות על שיטות ידידותיות לסביבה ואתיות, והחשיבות העליונה של אמון במותג מעצבים מחדש את עולם הקמעונאות. על רקע אינפלציה בלתי נשלטת, תנודות כלכליות, משברים סביבתיים, מלחמות ושלל גורמים אחרים, הצרכים ונקודות המבט של הצרכנים ממשיכים להתפתח בקצב מהיר.

דווקא באקלים זה של אי ודאות, קמעונאים עומדים בפני אתגר מרתיע: כדי להשיג יתרון תחרותי, עליהם לאמץ אמצעים חדשניים ולהתוות מסלולים חדשים כדי לספק בדיוק את מה שהצרכנים רוצים. משילוב של בינה מלאכותית (AI) ועד ליצירת חוויות צריכה היברידיות, אפשרויות קמעונאיות בר-קיימא ושירותים מותאמים אישית, עתיד הקמעונאות טמון בחמש המגמות הבאות – מקוונות ולא מקוונות:

  1. התאמה אישית באמצעות שילוב בינה מלאכותית

העלייה של הבינה המלאכותית (AI) מחוללת מהפכה משמעותית במגזר הקמעונאי. זה כבר מזמן לא רק טרנד חולף, ובינה מלאכותית אינטגרטיבית הופכת לחלק בלתי נפרד מפרסום קמעונאי. בינה מלאכותית מציעה רמות חסרות תקדים של התאמה אישית ויכולות בזמן אמת, ועל ידי רתימת הכוח של אלגוריתמי AI, קמעונאים יכולים לנתח במהירות שלל עצום של נתוני צרכנים כדי לספק חוויות מותאמות אישית שמכוונות לכל צרכן בנפרד – מגמה שמביאה למקום אחר לגמרי את משמעות המושג "פרסונליזציה" שעליו דיברנו לא מעט בשנים האחרונות!

התהליך הזה מתחיל כבר באיסוף נתונים, שיכול להתרחש בחנות באמצעות מועדון לקוחות או אף באמצעות טכנולוגיות חיישנים מתקדמות העוקבות אחר התנהגות הלקוחות. לאחר מכן, מערכות בינה מלאכותית לוקחת את הנתונים האלו לצד מידע שנאסף מפלטפורמות מסחר אלקטרוני, מדיה חברתית וערוצי שיווק אחרים כדי להבחין בהעדפות הצרכנים ולחזות את פעולותיהם העתידיות. התוצאה? לולאה מתמשכת שבה הלקוחות מקבלים מבצעים מותאמים אישית והמלצות מוצרים שמשתכללות עם כל אינטראקציה, ונותנות תוצאות מדויקות יותר ויותר לאורך זמן.

בעוד שחברות קמעונאיות משלבות במהירות פתרונות מונעי בינה מלאכותית בכל פעילותן, שחקנים קטנים יותר מאמצים את החידושים הללו בהדרגה.  

  1. קמעונאות מרובת ערוצים

מעבר לתחום הבינה המלאכותית, מעורבות צרכנים מתבטאת גם בשימוש בריבוי ערוצים. בניגוד לקמעונאות שהתמקדה באינטראקציות בערוץ או שניים בלבד, קמעונאות רב-ערוצית משלבת בצורה חלקה נקודות מגע שונות כדי לספק מסע קניות מלוכד על פני פלטפורמות דיגיטליות ופיזיות.

תארו לעצמכם תרחיש שבו לקוחה מבצעת הזמנה של זוג עגילים באינטרנט. עם יכולות של ריבוי ערוצים, יש ללקוחה את הגמישות לבחור מתוך מגוון אפשרויות משלוח, לרבות משלוח עד הבית באותו יום, איסוף בחנות או איסוף בלוקר. בנוסף, מערכת מלאי מאוחדת מבטיחה זמינות מוצרים בכל הערוצים, בעוד שמועדוני לקוחות מוצלחים מתגמלים את הלקוחות על האינטראקציות שלהם, בין אם מקוונות או לא מקוונות, וכך יוצרים נאמנות אצל הלקוחות.

  1. קיימות וקמעונאות אתית

בעידן המאופיין על ידי תודעה סביבתית גוברת, קיימות ופרקטיקות אתיות הופכות לקריטיות עבור הצרכנים. קמעונאים נמצאים תחת לחץ הולך וגובר לאמץ שיטות שקופות ואחראיות בכל שרשרת האספקה שלהם, החל ממקור חומרי גלם ועד לאריזה והפצה.

חקיקה במדינות רבות מחזקת עוד יותר את המגמה הזו, כאשר אמצעים כמו תוויות המעידות על מוצר הוגן, טבעוני או ידידותי לסביבה מספקות לצרכנים מידע מהיר לגבי טביעת הרגל הסביבתית של המוצר. שקיפות היא כבר לא מותרות אלא הכרח, שכן הצרכנים דורשים חשיפה מלאה לגבי המחויבויות האתיות של המותג ומאמצי הקיימות שלו. 

  1. קמעונאות כמוצר וגם כשירות (RaaS)

הופעתו של Retail-as-a-Service (RaaS) מבשר על עידן חדש של קמעונאות חווייתית. חלפו הימים שעסקה מבוצעת על ידי טרנזקציה באשראי וזה הכל; היום קמעונאים הופכים חללים פיזיים לחוויות מותג סוחפות שמושכות את הצרכנים ברמה עמוקה יותר.

 

על ידי מינוף של סטוריטלינג ועיצוב חוויתי, RaaS מטשטש את הקווים בין מסחר ותרבות, ומזמין לקוחות להיכנס ליקום של המותג ולחקור את ההיצע שלו בצורה מקיפה. גישה זו לא רק מטפחת נאמנות למותג, אלא גם מספקת לקמעונאים תובנות יקרות לגבי העדפות והתנהגויות הצרכנים.

  1. מינוף ביג דאטה לתובנות שוק

בלב הטרנדים האלו טמון הכוח של ניתוח ביג דאטה. על ידי לכידה וניתוח של כמויות עצומות של נתוני צרכנים בזמן אמת, קמעונאים מקבלים תובנות חסרות תקדים לגבי התנהגות צרכנים, העדפות ומגמות. פתרונות מבוססי ענן מאפשרים לקמעונאים לרתום את הנתונים האלו כדי להניע קבלת החלטות מושכלות בשיווק, פיתוח מוצרים וניהול שרשרת אספקה. מקמפיינים שיווקיים מותאמים אישית ועד לניהול מלאי, ביג דאטה מאפשרת לקמעונאים לספק חוויות מותאמות שיהדהדו את קהל היעד שלהם!

 

אמצע שנת 2024 – זה הזמן לסמן את הטרנדים הכי חמים ולפעול לפיהם

לסיכום, נוף הקמעונאות של 2024 מוגדר על ידי איחוד של טכנולוגיה, חשיבה על הצרכנים ואחריות חברתית. על ידי אימוץ המגמות האלו, קמעונאים יכולים לא רק להסתגל לצרכים המתפתחים של הצרכנים אלא גם לשגשג בשוק שהופך תחרותי יותר ויותר! 

­

ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI
בודק...