צור קשר

שיווק בתקציב נמוך: אסטרטגיות חסכוניות להגברת הנראות והמכירות

על אף שהתחרות בענף הקמעונאי לא פשוטה, חשוב לדעת שלא צריך תקציב פרסום מפלצתי כדי ליהנות משיווק אפקטיבי. קמעונאים קטנים ובינוניים יכולים לשפר משמעותית את הנראות שלהם ולמשוך לקוחות נוספים באמצעות אסטרטגיות חסכוניות הממקסמות את ההשפעה מבלי לרוקן את הכיסים. 

בין אם יש לכם חנות פיזית, חנות מקוונת או שתיהן, הטקטיקות הבאות יכולות לעזור לכם להשיג את המטרות שלכם ולהגביר את המכירות מבלי לחרוג מהתקציב השיווקי.  

בניית נוכחות מקוונת חזקה

בעידן הדיגיטלי, נוכחות חזקה ומשמעותית ברשת היא חיונית להצלחה קמעונאית – וניתן להשיג אותה גם בלי פרסום אגרסיבי. כך תוכל לבסס ולשפר את הנראות של החנות הקמעונאית שלכם ברשת:

  • בצעו אופטימיזציה של האתר: ודאו שהאתר ידידותי למשתמש, פועל היטב במכשירים ניידים ומותאם למנועי חיפוש (SEO). השתמשו במילות מפתח רלוונטיות בתוכן, עדכנו את התוכן באופן קבוע והקלו על הלקוחות לנווט ולבצע רכישות דרך האתר.
  • השתמשו באופן קבוע במדיה חברתית: נצלו כמו שצריך פלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק כדי לתקשר עם הקהל שלכם. שתפו עדכוני מוצרים, מבצעים, תוכן מאחורי הקלעים והמלצות של לקוחות. אינטראקציה עקבית ואותנטית יכולה לבנות נאמנות למותג ולמשוך לקוחות חדשים גם בתקציבים קטנים. דרך אחת ליצור באזז והתרגשות סביב העסק היא לפרסם תחרות ברשתות החברתיות, כאשר הפרס הוא המוצר או השירות שלכם. כחלק מהתחרות תוכלו לבקש מהמשתתפים לעקוב אחריכם ברשת החברתית או להירשם לניוזלטר, וכך להגדיל בקלות את המעורבות. 
  • שיווק בדוא"ל: הקימו רשימת דוא"ל ושלחו ניוזלטרים קבועים עם הצעות בלעדיות, מוצרים חדשים והמלצות מותאמות אישית. שיווק בדוא"ל הוא מהדרכים החסכוניות ביותר להנעת מכירות. 
  • מדריכים מקוונים: רשמו את החנות שלכם במדריכים מקוונים מקומיים ובפלטפורמות של ביקורות, כמו גם השקיעו בעמוד המוצר של העסק בגוגל. וודאו שכל המידע מדויק (שעות הפעילות, מחירים, תמונות וכו'), ועודדו לקוחות מרוצים להשאיר ביקורות חיוביות. זה משפר את הנראות המקוונת ומקל על לקוחות פוטנציאליים למצוא את החנות. 

שיתופי פעולה

שיתוף פעולה עם משפיענים ועסקים מקומיים יכול להגביר את טווח ההגעה ואת האמינות של החנות שלכם. הנה כמה דרכים לעשות את זה: 

  • שיתוף פעולה עם משפיענים: אתרו משפיענים בנישה שלכם המתאימים לערכי המותג. שתפו פעולה בפוסטים ממומנים, ביקורות על מוצרים או מתנות כדי להגיע לעוקבים שלהם וכך לחדור לקהלים חדשים.
  • שותפויות מקומיות: שתפו פעולה עם עסקים מקומיים שמשלימים את המוצרים שאתם מוכרים וצרו פעילויות קידום ואירועים משותפים. זה יכול להרחיב את טווח ההגעה שלכם בתוך הקהילה ולהוביל תנועה לחנות.

צור קשר ללקוחות COMAX - מערכת ERP לניהול העסק

ארחו אירועים וסדנאות

ארגנו אירועים או סדנאות הקשורים למוצרים או לתעשייה שלכם. אלו יכולים להיות פרונטליים או מקוונים: 

  • אירועים בחנות: ארחו השקות מוצרים, אירועי מכירה או הדגמות המספקות ערך או בידור ללקוחות. לא צריך להשקיע מעל ומעבר כדי להפיק את האירועים האלו, וגם אירועים צנועים ושמחים יכולים לגמרי לעשות את העבודה. 
  • אירועים וירטואליים: לחלופין, שקלו לארח הרצאות מקוונות, מפגשי שאלות ותשובות ברשתות החברתיות או סיורים וירטואליים. אירועים וירטואליים לא דורשים תקציבים גדולים, וניתן לקדם אותם באמצעות מדיה חברתית, שיווק בדוא"ל ושיתופי פעולה.

קידום מכירות 

דרך נוספת להגדיל מכירות בלי הרבה מאמץ וכסף היא לפנות ללקוחות עם מבצעים אטרקטיביים ותמריצים:

  • מכירות בזק והצעות לזמן מוגבל: צרו תחושה של דחיפות אצל הלקוחות עם מכירות בזק, מבצעי 1+1 או הנחות לזמן מוגבל. קדמו את ההצעות האלו באמצעות מדיה חברתית, ניוזלטרים ואתר האינטרנט כדי ליצור התרגשות ולהגביר את המכירות.
  • תוכניות נאמנות ללקוחות: תגמלו לקוחות חוזרים בהנחות, גישה בלעדית למוצרים חדשים או צרו תוכנית מבוססת נקודות על כל קנייה. כך תעודדו רכישה בקלות ובזול על ידי מתן תמריצים ללקוחות קיימים.

שפרו את פריסת החנות ונראות החנות

ארגנו מחדש את השטח הקמעונאי כדי למשוך לקוחות – ובלי להוציא הרבה:

  • תצוגות אטרקטיביות: צרו חלונות ראווה מושכים המדגישים מוצרים נבחרים או מבצעים עונתיים. השתמשו בשילוט, תאורה וסכמות צבעים כדי להדריך לקוחות בחנות ולעודד רכישה.
  • אלמנטים אינטראקטיביים: שלבו אלמנטים אינטראקטיביים כמו הדגמות מוצר או מסכים דיגיטליים המציגים המלצות של לקוחות ומידע על כל מוצר.

מעקב וניתוח תוצאות

לבסוף, חשוב לעקוב  אחר הביצועים של מאמצי השיווק כדי לייעל אסטרטגיות עתידיות. השתמשו בכלי ניתוח המסופקים על ידי פלטפורמות המדיה החברתית, Google Analytics וכלי מדידה באתר שלכם כדי למדוד תנועה, מעורבות ושיעורי המרות. אספו משוב באמצעות סקרים, ביקורות ואינטראקציות ישירות עם הלקוחות כדי להבין את העדפותיהם. כמובן, השתמשו גם באפליקציות לניהול החנות כדי למדוד את הרכישות בחנות ולהבין אילו מהצעדים שלכם הובילו לשיפור המכירות.

שיווק בתקציב נמוך – כך תעודדו מכירות מבלי לרוקן את הכיס

האסטרטגיות הנ"ל הן אסטרטגיות קלילות ופשוטות שיעזרו לכם לשפר את נראות החנות, למשוך יותר לקוחות ובסופו של דבר להגדיל את המכירות מבלי להוציא סכומי עתק. עקביות, יצירתיות והתמקדות במעורבות הלקוחות הם המפתח למיצוי ההשפעה של הטקטיקות האלו ולבניית עסק קמעונאי משגשג בשוק התחרותי של היום, המוקף בקמעונאיות גדולות עם תקציבי עתק. ­­­­­­­

אולי יעניין אתכם גם לקרוא על –


advanced-floating-content-close-btn

ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI