צור קשר

הטכנולוגיה מתפתחת

וגם אתם צריכים

5 טכנולוגיות קמעונאיות שמשיכו לצמוח בשנה הקרובה 

ההתפתחויות הטכנולוגיות הנוגעות לעולם הקמעונאות הן בלתי נגמרות, ותופסות מקום כמעט בכל אספקט של ההליך הקמעונאי – מהמלאי ועד המכירה. בכל שנה מצטרפים עוד שחקנים חדשים למשחק, והופכים את העולם הקמעונאי למהיר, טכנולוגי וחדשני יותר, כזה שמערבב בין אונליין לאופליין בלי מאמץ, ויוצר חוויות מכירה ייחודיות ומפתיעות. 

אז אלו טכנולוגיות – שכבר הכרנו לרגע בשנה שעברה ועשויות לתפוס נתח שוק רחב יותר בשנה הקרובה – מחכות לנו בשנת 2022, ואלו מחכות קצת רחוק יותר בהמשך הדרך, אבל עדיין מעבר לפינה? קבלו חמישה חידושים שכדאי לכם מאוד להכיר, ואם עדיין לא שילבתם אותם בעסק שלכם, זה בדיוק הזמן! 

שומרים נגיעה

שוק טכנולוגיות ה"ללא מגע" קיבל בוסט מסחרר בעקבות הקורונה, שדרשה להאיץ את כל מה שקשור ל"שמירת נגיעה", וצפוי להגיע עד שנת 2025 לסכום מסחרר של 15.3 ביליון דולר לפחות(!). בשנת 2020 כ-67 אחוזים מהקמעונאים בארצות הברית הציעו לפחות אפשרות אחת של תשלום ללא מגע, וגם כאן בארץ, תקן ה-EMV וטכנולוגיות הללא-מגע – שנכנסו לחוק וקיבלו עוד דחיפה בעקבות המגפה – כבר שולטים על שוק התשלומים. אז איך אפשר לקדם את הטכנולוגיה הזו צעד קדימה, אחרי שרובנו כבר מקבלים תשלום באמצעות הצמדת הכרטיס למסוף התשלומים או באמצעות הארנק הדיגיטלי בטלפון הסלולרי? הטכנולוגיה הזו תתקדם בדרך אחת עיקרית, והיא בסגנון "אמזון גו" – חנויות בהן ניתן יהיה לאסוף את המוצרים מהמדף ולצאת מהחנות מבלי לעבור בקופה או להעביר אמצעי תשלום. התשלום עובר אוטומטית ברגע שהלקוח יוצא מהחנות, וכל זה באמצעות שילוב טכנולוגיות חכמות, מצלמות וסנסורים. ניתן כבר למצוא כמה חנויות בודדות כאלו בתל-אביב, וסביר להניח כי המגמה תמשיך להתפרץ בשנה הקרובה ובשנים שלאחר מכן, והארנק שלנו לא יהיה בכלל פקטור.

קודי הQR חזרו לאופנה

קודי ה-QR, הברקודים, היו שם דבר לפני אי אלו שנים, אבל מאז נראה כי הם נעלמו, היטשטשו מהעין, בלי למצוא מקום יציב בשוק הקמעונאי. המגפה שינתה גם את זה, ובכך שיצרה דרישה לטכנולוגיות ללא מגע, הברקודים חזרו לתמונה בשיא הכוח. הצפי הוא שב-2022 ייפדו כ-5.3 ביליון קודי קופון ב-QR דרך הסמארטפון, כאשר כבר עכשיו רשתות אמריקאיות נרחבות כמו דאנקן דונאטס וחנות הנוחיות 7 Eleven משתמשות ב-QR כדי לאפשר תשלום מהיר לצרכנים. מי שעוד הצטרפה למשחק היא חנות הבגדים זארה, שמשתמשת ב-QR כדי לשלוח הצעות אישיות לסמארטפון ומותגי יוקרה נוספים משתמשים ב-QR בתור קודים ייחודיים שמסייעים במניעת זיופי מוצרים. בקיצור, ה-QR כאן וכאן כדי להישאר, וזה זמן טוב לחשוב כיצד אתם יכולים להשתמש בטכנולוגיה הזולה והזמינה הזו גם לחנות שלכם, ולשדרג באמצעותה את המאמצים השיווקיים שלכם.

אירועים חיים – אבל אונליין

בפן השיווקי, עלתה לכותרות תופעה חדשה – אירועי לייב אינטראקטיביים ואירועי מכירה ברשתות החברתיות אותם מנחים סלבריטאים ומשפיעני רשת. הסנונית הראשונה שהתחילה בשנת 2021 צפויה להגביר הילוך בשנה הקרובה, וטכנולוגיות הלייב צפויות להשתכלל ולהפוך חכמות ופשוטות יותר. קמעונאיים ומותגים צריכים לנסות לשלב אירועי לייב כחלק מהמיקס השיווקי שלהם, בין אם עבור השקת מוצר חדש או השקת מבצעים שונים, ולראות כיצד קהל הלקוחות מגיב לאסטרטגיה הזו – יכול להיות שתופתעו במיוחד!

חדרי מדידה וירטואליים

עד כה הצגנו טכנולוגיות שכבר קיימות במידה מסוימת וסביר כי יגדלו ויתפתחו בשנה ובשנים הקרובות. אבל יש גם טכנולוגיות חדשניות מאוד, שעדיין לא שברו את תקרת הזכוכית, אך נמצאות ממש מעבר לפינה – ולכן כדאי להכיר אותן כבר עכשיו, גם אם עוד לא לשלב אותן בחנות שלכם.

הראשונה היא חדרי מדידה וירטואליים, שמאפשרים ללקוחות "למדוד" בגדים מהנוחות של הבית ודרך טכנולוגיית מציאות רבודה וחכמה. הקונספט כבר נוסה במשך שנים, ובין היתר שיחקו עם הטכנולוגיה הזו מותגים נחשבים כמו ליוויס, גוצ'י ומייסי'ס. כיום, הטכנולוגיה עוד לא מספיק מפותחת כדי לצאת לשוק המסחרי, והיא דורשת השקעה רבה, לצד דרישה מהצרכן להחזיק בטכנולוגיה הנכונה כדי לממש את מלוא הפוטנציאל שלה (בין אם טלפון חכם במיוחד או משקפי מציאות מדומה). כמו שלקח זמן לקמעונאים למצוא את השימוש המדויק לקודי QR, יכול להיות שייקח עוד קצת זמן לפני שחדרי מדידה וירטואליים יוכיחו את עצמם ויהפכו לדבר שגרתי – אבל כך או כך, אין ספק שזה יקרה, וסביר להניח כי בשנה הקרובה נראה התקדמות גדולה בתחום הזה.

אגב, לא מדובר רק על חדרי מדידה, אלא על חוויית רכישה שלמה שמוטעמת בעולם המציאות המדומה. כבר היום ישנן טכנולוגיות שמאפשרות לנו לראות כיצד ייראה השטיח החדש בבית או איך תראה התמונה על הקיר, והצפי הוא כי הטכנולוגיות האלו רק ייטמעו חזק יותר ויהפכו לנורמה. בעתיד הלא-רחוק נוכל אף "ללכת לקניון" מרחוק…

העובדים החדשים שלכם – רובוטים

טכנולוגיה נוספת שעדיין מדשדשת אך סביר כי בהמשך תהיה חלק בלתי נפרד מהעולם הקמעונאי היא כל מה שקשור לרובוטים, שלפי התחזיות, נראה אותם משוטטים בחנויות ומסייעים ללקוחות. היום עדיין מדובר על גימיק חמוד ומשעשע, ואין ספק כי אפליקציה חכמה היא הרבה יותר חסכונית בכל הקשור לשירותים כמו מציאת מוצרים בחנות או הזנה של מוצרים חסרים, אבל בעתיד הלא-כל-כך רחוק רובוטים עתידים לבצע משימות של עובדים כמו ניקיונות, בדיקת מלאי, החזרה של מלאי מהמחסן למדף ואף ביצוע משלוחים. אנחנו אמנם עוד לא שם, אך יכול להיות ששנת 2022 תפתח את השביל הזה עבור הרובוטים הראשונים שיפרצו את תקרת הזכוכית ויתחילו לעבוד בחנויות הגדולות, וסביר כי בשנה הקרובה הטכנולוגיה הזו תמשיך לקרום עור וגידים (או לפחות ברגים ומתכת).

הטכנולוגיה מתקדמת – וגם אתם צריכים!

הצגנו כמה פיתוחים טכנולוגיים, חלקם ממש כאן אתנו וחלקם יגיעו אלינו בעתיד הלא כל-כך רחוק, וזה הזמן שלכם להבין באילו טכנולוגיות אתם רוצים להשקיע כבר בשנה הקרובה. כדי לבחור בטכנולוגיות הנכונות, אלו שלא ייעלמו עוד יום או יומיים, חשוב להסתכל בעיניים של הצרכן, להבין מה חסר לו כדי להשלים את חוויית הרכישה שלו ואלו טכנולוגיות יכולות לשדרג את חוויית השימוש שלו. רק חשיבה בעיניי הצרכן תוביל אתכם להשקעות חכמות, שיציבו אתכם בחוד החנית של העולם הקמעונאי.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI
בודק...