צור קשר

שווקו לסביבה שלכם

כל מה שצריך לדעת על שיווק מקומי (Local Marketing)

שיווק מקומי (או באנגלית, Local Marketing) כשמו כן הוא, מכוון לשווק לקהל המקומי של החנות שלכם – כלומר, לקהל היעד שמתגורר באזור שלכם, בין אם באותה עיר או באותה שכונה. בשיווק מקומי מכוונים את מאמצי השיווק לרדיוס ספציפי ומסוים סביב לוקיישן פיזי, במטרה להגיע לקהל ממוקד שסביר כי אכן יגיע לחנות שלכם – כי היא ממש ליד מקום מגוריו!

שיווק מקומי חשוב בעיקר עבור קמעונאיות שאינן בפריסה ארצית, אלא בעלות מיקום אחד או כמה מיקומים בודדים, שמתחרות עם הקמעונאיות הגדולות ורוצות להגביר את המודעות למותג. שיווק מקומי, כמו כל שיווק, מתחלק לשתי גזרות – שיווק אונליין ושיווק אופליין – ובשתיהן יש פעולות שצריך לבצע כדי למקד את קהל היעד. 

איגדנו לכם כמה אסטרטגיות מצוינות ומוכחות לשיווק מקומי שיעזרו לכם להביא את השכונה לחנות שלכם >> 

1. שיווק מקומי אונליין – כל הטיפים החשובים

שיווק מקומי מתקיים הרבה פעמים דרך רשת האינטרנט והרשתות החברתיות. יש כמה דרכים שיעזרו לכם לשווק את העסק שלכם באופן מקומי דרך האינטרנט:

  •  אופטימיזציה לאתר –אופטימיזציה לאתר היא חשובה מאוד כדי להניע תושבים מקומיים לאתר שלכם. זה אומר להוסיף מילות מפתח הקשורות לסביבה שלכם (שם העיר, שם השכונה ואפילו רחובות ספציפיים). כמו כן, ניתן להשתמש בגוגל אנליטיקס כדי למצוא את מילות הפתח הפופולריות ביותר לחיפוש באזור שלכם, ולהשתמש בהן כדי להגדיל את ההגעה לאתר. 
  • כרטיס Google My Business –מכירים את זה שאתם מחפשים חנות או מוצר ספציפי בגוגל, ומקבלים בצד המסך את העסקים הקרובים ביותר אליכם שמציעים את אותם מוצרים? זהו שירות של גוגל שנקרא Google My Business, ואם אין לכם כרטיס כזה – עכשיו זה בדיוק הזמן לפתוח אחד. השירות הזה מיועד בדיוק עבור עסקים מקומיים, והוא מספק למשתמש את כל המידע על העסקים הקרובים אליו – המיקום, שעות הפתיחה, הוראות הגעה, איך ליצור קשר ועוד.
  • אופטימיזציה לרשתות החברתיות –אל תשכחו לעדכן את הרשתות החברתיות בכל המידע החשוב על העסק שלכם – איפה הוא נמצא בדיוק, איך להגיע אליו, שעות פתיחה, איך ליצור אתכם קשר וכדומה. 
  • תוכן מקומי באתר וברשתות החברתיות –בין אם יש לכם בלוג ובין אם יש לכם רק עמוד פייסבוק, התאימו את התוכן לקהילה שלכם. זה אומר להציג בתוכן שלכם גם את שם העיר או הקהילה, וכן להכווין את התוכן לקהל הלקוחות הספציפי באזור שלכם, להגיב לאירועים שקורים בקהילה, וכן למצוא דרכים לחבר בין הקהילה לבין המוצרים שלכם. כמו כן, אפשר לפרסם ברשתות החברתיות תמונות של לקוחות שרכשו מוצר (כמובן בהסכמתם). 
  • פרסום ממומן מקומי –פרסום ממומן הוא חלק בלתי נפרד מעולם הדיגיטל, וגם אותו אפשר לעשות מקומי ככל האפשר; כשאתם מפרסמים ברשתות החברתיות, כדאי לטרגט את קהל היעד המקומי שנמצא ממש באזור שלכם, ולפרסם רק עבור תושבים הנמצאים בעיר שלכם.

 

2. הדפיסו וחלקו חומרים שיווקיים

אמנם השיווק הדיגיטלי תופס נתח גדול מעולם השיווק הכללי, אך כשמדברים על שיווק מקומי, לחומרים  מודפסים – כמו שלטי חוצות, פרסום במקומונים או פליירים – יש חשיבות גדולה, והם יכולים לעזור ליצור מודעות וזיהוי של המותג וכן להניע מכירות. בניגוד לתוכן באתר, חומרי שיווק מודפסים הם מוחשיים והרבה יותר קשה להתעלם מהם מאשר מבאנר אקראי בפייסבוק – שכן הם נמצאים ממש בידיים של הלקוח – ולכן יש יותר סיכוי שהם יתייחסו אליהם!

ובכל זאת, להדפיס פליירים זה לא מספיק; בדיוק כמו העולם הדיגיטלי, גם שיווק אופליין מוצף במפרסמים, ולכן יש לנסות ולבלוט בקהל באמצעות חשיבה יצירתית, כדי שהמודעה שלכם תקפוץ מהדף ותתפוס את העין. כדאי להשתמש בכותרת בהירה, להוסיף סלוגן המניע לפעולה, וכן להשתמש בתמונה איכותית ורלוונטית. אפשר להוסיף קופונים לרכישה או להציג הנחות ומבצעים. 

3. היו חלק מהקהילה

אחת הדרכים הטובות ביותר לשיווק מקומי היא להיות פשוט זה – מקומיים! אם תהיו חלק בלתי נפרד מהקהילה שלכם, כל הסביבה שלכם תכיר אתכם ותזהה את המותג שלכם. יש כמה דרכים שיכולות לעזור לכם להיות חלק מהקהילה:

  • ספונסרים –להיות ספונסרים של אירועים קהילתיים (כמו אירועי בית ספר או אירועים עירוניים כמו מרוץ בעיר). זו דרך נפלאה לעשות שיווק מקומי מצוין, להראות לקהילה שאתם תומכים בה וכן גם להפיץ את המותג שלכם בקלות בכל הקהילה. כמובן, כדאי לשים לב שהשם של החנות מקבל את הבמה הראויה – למשל, על גבי החולצות שהודפסו לאירוע.
  • תרומות –גם תרומות לקהילה הן דרך נפלאה לעורר מודעות למותג ולהראות שאתם חלק בלתי נפרד מהקהילה שלכם. כמו כן, ניתן לערוך אירועי התרמה בחנות (אם יש לכך מקום).
  • ייזום אירועים –דרך נוספת היא לערוך אירועים בעצמכם עבור הקהילה שלכם. חשבו על אירועים כמו הרצאות, סדנאות והדרכות הקשורות למהות ואופי המותג שלכם, וערכו אירועים חינמיים בחנות. זו דרך מעולה להביא לקוחות אל פתח החנות, להציב את עצמכם כחלק מהקהילה וכן גם לזכות לפרסום מקומי במקומונים או ברשתות חברתיות מקומיות. 

 

4. צרו מערכות יחסים עם הלקוחות שלכם

לשיווק מקומי יש מטרה ברורה – שלקוחות שגרים בסביבה של החנות יחזרו אליכם שוב ושוב, ואולי אף ירגישו "בני בית" בחנות שלכם. כדי להגיע למצב כזה, עליכם ליצור קשר אמיתי עם הלקוחות ולהראות שאכפת לכם מהם ושהם חשובים לכם. יצירת קשר אישי עם לקוחות היא דרך נפלאה להשיב אותם שוב ושוב לחנות, וכן גם לגרום להם להמליץ עליכם ללקוחות נוספים שגרים בסביבה. כדי להגשים את הסעיף הזה, חשוב שתדריכו את העובדים שלכם כיצד להתנהל מול לקוחות ואיך ליצור סביבת קנייה נדיבה, שמבוססת על קשר אישי ולא רק על מכירות אינטנסיביות. 

5. שתפו פעולה עם עסקים מקומיים נוספים

צרו שיתופי פעולה מגניבים עם עסקים מקומיים נוספים שנמצאים בסביבה שלכם כדי לחזק את השיווק המקומי. כדי לעשות את זה, כדאי למצוא עסק משלים עם ערכים ומטרות דומות, אך עסק שאינו מתחרה ישיר שלכם – למשל, חנות בגדים יכולה ליצור שיתוף פעולה עם חנות נעליים. יחד תוכלו לפרסם 

מבצעים המשלימים זה את זה, לערוך אירועים משותפים, לשתף פעולה בתוכן ה-SEO וכדומה. 

והכי חשוב – חשבו מקומי! 

שיווק מקומי הוא חלק בלתי נפרד מחנויות קמעונאיות בוטיקיות הנמצאות במיקומים בודדים, ולכן כדאי לכם להשקיע את מירב הוצאות השיווק שלכם בשיווק מקומי. זה הזמן לבדוק את האתר ואת הרשתות החברתיות שלכם, להשקיע בקהילה ובאירועים וליצור קשרים אמתיים עם התושבים סביבכם, כדי שייווצר קשר חזק ואמיתי בין המותג לבין הקהל המקומי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI
בודק...