צור קשר

שיווק בטיק טוק? זה לגמרי בשבילכם

שיווק בטיק טוק לחנויות קמעונאיות-    כך תעשו את זה נכון

רבות דובר על אפליקציית טיקטוק, האפליקציה החדשה שסיחררה את דור ה-Z ומיום ליום תופסת נתח גם אצל דורות מבוגרים יותר. זה היה רק עניין של זמן עד שהאפליקציה תמצא את מקומה הראוי גם בעולם הפרסום השיווקי, כשהפכה לכלי פרסומי אפקטיבי וייחודי.

אבל רגע – מהי בעצם האפליקציה הזאת? טיקטוק היא הרשת החברתית החדשה ביותר, ונכון להיום יש לה למעלה מביליון וחצי הורדות ולמעלה מחצי מיליון משתמשים פעילים. הפלטפורמה מכילה סרטונים בין 15 שניות ועד דקה, והיא מתפקדת כסוג של אפליקציית עריכה משותפת, שמאפשרת למשתמשים לשתף את הסרטונים עם הקהילה. האפליקציה הזו פופולרית במיוחד אצל צעירים – בדגש על גילאים 16 ועד 24 – ואצל נשים, ומהר מאוד הפכה גם לכר שיווקי פורה, עם מותגים שעושים שימוש חדשני, יצירתי וצבעוני כדי לקדם מוצרים, בעיקר בכל הקשור לאופנה, טיפוח, תזונה וכן גם גיימינג.

בהתאם למותג הספציפי שלכם, עליכם לחשוב אם טיקטוק היא אפליקציה שיכולה לשרת אתכם – כלומר, האם הקהל שלכם נמצא באפליקציה הזו. אם כן, תוכלו לעשות מטעמים מטיקטוק, ליצור סרטונים ויראליים בכמה לחיצות ולהראות את המותג שלכם מזווית חדשנית!

איך תעשו את זה? הנה כמה טיפים מצוינים למשווקי טיקטוק מתחילים:

בנו את הסטייל שלכם בהתאם לאפליקציה

רגע לפני שאתם מתחילים ליצור תוכן, חשוב להכיר את האפליקציה ואת הסטייל הייחודי שלה. לא מדובר על אפליקציה פורמלית או מקצועית, אלא מקום עבור יוצרים או מותגים להתנסות עם טרנדים שונים, להיות קצת מטופשים ולא לחלוטין רשמיים, ולהראות צד אחר של המותג. כדאי להציץ בסרטונים הטרנדיים ביותר של טיקטוק (תוכלו לגשת אליהם דרך העמוד הראשי של האפליקציה) ולראות מה תופס בימים אלו ואילו האשטגים הם החמים ביותר. חקרו את העולם ואת הסרטונים השונים, ונסו להבין מאיזה כיוון אתם יכולים להתחבר לאפליקציה, ואיזה תוכן יכול להתאים לכם.

צרו תוכן חכם, צעיר וצבעוני

גם אם המותג שלכם הוא לא מותג מוביל וגדול, עדיין תוכלו להשתמש בטיקטוק באופן אפקטיבי לשיווק המותג – והכל מתחיל בתוכן! טיקטוק היא אפליקציה שכל כולה היא כיף, כיף, כיף – זה אומר תוכן, צעיר, צבעוני ויצירתי, שונה באופן מהותי מהתוכן שיצרנו עד עכשיו בפייסבוק או באינסטגרם. אחד היתרונות של טיקטוק הוא שאין צורך שהסרטונים יהיו מלוטשים ומושלמים, וניתן ליצור סרטונים באופן מהיר וזול, שעדיין יעשו את העבודה. כמובן, יש להתאים את אופי התוכן והסרטונים למותג שלכם, ולא לכפות עליו תוכן שלא מתאים לו; תוכלו להציג את המוצרים שלכם כשברקע מוזיקה מתאימה, להדגים כיצד להשתמש במוצר, וכן לנסות להוסיף הומור במידה והומור מתאים למותג ולקהל היעד שלו – כל זה במטרה שקהל היעד יתחבר אליכם, וכך תיבנו מולו נאמנות ואמון.

השתתפו וצרו אתגרים

אחד הטרנדים הכי חזקים של טיקטוק הוא האתגרים. גם אם אתם לא מצליחים לחשוב על תוכן חדשני וייחודי למותג שלכם, תוכלו לצלול לתוך בריכת הטיקטוק כשאתם משתתפים באחד האתגרים הקיימים. טיקטוק היא אפליקציה קהילתית, וברגע שתמצאו תוכן קיים וחזק שעובד טוב, תוכלו פשוט לעלות על הגל. האתגרים של טיקטוק יכולים לסבוב סביב ריקודים ושירים, וכן סביב אתגרים משעשעים כמו להציג את שגרת הבוקר שלכם. הסיפור הייחודי של המותג והאופי שלו יבדילו אתכם מאחרים, ויעזרו לכם לקדם את המותג בצורה חכמה. לחילופין, אם תרגישו שיש לכם את הקהל הנכון, תוכלו ליצור אתגר בעצמכם, ולבקש מהצופים ומהלקוחות לשלוח סרטונים שלהם שעונים על האתגר. תוכלו ליצור מהאתגר תחרות, וכן להעניק פרס לזוכים.

היעזרו במשפיעני רשת

עבור רבים מאיתנו, יצירת תוכן לטיקטוק לא תבוא בקלות. מדובר על אפליקציה צעירה ותוססת, והרבה פעמים קל ללכת בה לאיבוד. אז בדיוק כמו באינסטגרם ובפייסבוק, גם בטיקטוק יש משפיעינים, ותוכלו להיעזר בהם כדי לקדם את המותג ולהגביר את המעורבות. כשאתם בוחרים משפיען בטיקטוק (מומלץ להיעזר בכתבת המשפיענים שלנו!) בדקו האם הוא אכן מתאים לאופי המותג, כמה עוקבים יש לו, וכמובן בחנו את הסרטונים שהוא מעלה. מצאו משפיענים שמתאימים לרוח המותג – למשל, אם אתם מוכרים מוצרי קוסמטיקה, מומלץ לבחור במשפיענית שיש לה זיקה לתחום. משפיענים יכולים לדבר על המוצר בסרטון, להראות כיצד משתמשים במוצר וכן ליצור, להשתתף ולקדם את האתגרים של המותג.

אופציות לפרסום ממומן

גם לטיקטוק, כמובן, הגיע הפרסום הממומן, וזו דרך נוספת שכדאי לשקול באסטרטגיית השיווק בטיקטוק. הפלטפורמה הממומנת עדיין בשלביה הראשונים, ונכון להיום יש כמה אפשרויות מיוחדות לפרסום ממומן לעסקים:

  • פרסום מוטמע בפיד –בדומה לפרסום בסטורי, מדובר על פרסומת שתקשר לאתר שלכם, ותופיע בפיד של המשתמשים באופן טבעי ומוטמע.
  • 'טייקאובר' –פרסום מהסוג הזה מאפשר למותגים 'להשתלט' על טיקטוק ליום אחד וליצור אתגרי האשטג וכן לשלב תמונות, גיפים וסרטונים של המותג, שיקושרו לדפי נחיתה או לאתר ויופיעו למשתמשים בעת כניסתם לאפליקציה.
  • אתגרי האשטג –ניתן ליצור אתגרי האשטג ולממן אותם כדי לקבל יותר קהל, במידה ואתם לא מצליחים לעורר עניין באופן אורגני.
  • פילטרים –האפליקציה מאפשרת ליצור פילטר ב-2D או 3D המותאם למותג, שגולשים יוכלו לשים על הפנים ובתמונות.

כמו שאפשר לראות, צורות הפרסום הממומן בטיקטוק הן די שונות ממה שאנחנו מכירים, ומשלבות את הטאץ' הייחודי של טיקטוק. שימו לב, בגלל שפלטפורמת הפרסום די חדשה, יכול להיות שתאלצו לחכות מעט זמן עד שיאשרו את חשבון הפרסום שלכם, וכן המחיר של פרסום בטיקטוק הוא יקר יותר מפלטפורמות אחרות, כאשר יש מינימום של 500$ לקמפיין.

פלטפורמה לשיווק שונה, צעיר ואפקטיבי

טיקטוק מביאה לנו אפשרויות חדשות ומרגשות לפרסום ושיווק המותג וליצירת מעורבות בקרב קהל הלקוחות. אם המותג שלכם מתכתב עם הדור הצעיר או כולל צד הומוריסטי או קליל, טיקטוק הוא מקום מושלם לתפוס את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים ולעורר שיח!

82 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI
בודק...