צור קשר

התחזית הזו חשובה לכם

תחזיות עולם הקמעונאות לשנת 2022

עוד שנה באה וחלפה, אבל הנה משהו שלא חשבנו שימשיך איתנו לשנה הזו: הקורונה. בשנתיים האחרונות הדבר הכי חשוב שעולם הקמעונאות למד הוא להתמודד עם אי הוודאות, עם השינויים התכופים ועם הצורך בהסתגלות מהירה, ולצערנו נראה כי זאת ממשיכה להיות המגמה גם בשנת 2022 הקרובה.

בשנתיים האחרונות ראינו שינויים מפתיעים כמעט בכל נגזרת – הופעתם של ערוצי מכירה מפתיעים, שיתופי פעולה ייחודיים בין מותגים, דרכי משלוח מקוריות ודרכי תשלום חדשניות, אבל משהו אחד נותר קבוע: הצורך של הלקוחות לחוויית קניה נוחה, אישית, שמציעה ערך טוב ונטולת לחצים, ועל זה יינתן הדגש גם בשנת 2022. הבנה של הלקוחות וצרכיהם היא המפתח גם בשנה זו, כאשר נוחות הרכישה עוברת עוד אבולוציה.

5 התחזיות הבאות במגוון קטגוריות – תשלום, משלוח, שיווק, מחיר, סביבה – הן אלו שנראה כי ישלטו בעולם הקמעונאות ב2022, וזה הזמן להתחיל להכיר אותן!

הלייב-סטרים הוא אפיק השיווק החם של 2022

"לייבסטרימינג" – סרטוני וידאו אינטראקטיביים בזמן אמת שמוצגים לרוב ברשתות החברתיות – הם הדבר הבא בכל מה שקשור לשיווק ב-2022. השידורים האלו, שניתן לייצר בכל אחת מהפלטפורמות החברתיות המובילות, מאפשרים ליצור עבור הלקוחות חוויה ייחודית, כאשר הצופים יכולים להגיב ולשאול שאלות בזמן אמת. כמה מהמותגים הגדולים ביותר כבר מיישמים את האפיק השיווקי הזה, למשל חברת Saks Fifth Avenue, שהציגה בשידור ישיר ברשתות החברתיות את קולקציית שמלות הכלה של המעצבים המובילים שלה, שנלבשה על ידי דוגמניות ומשפיעניות רשת. סביר להניח כי בשנה הקרובה נראה את הטרנד הזה הולך וצובר תאוצה בתור הדבר הבא בעולם השיווק, כאשר דרכו ניתן יהיה להשיק מוצרים חדשים, לערוך אירועי שאלות ותשובות, להגיב ללקוחות וליצור קשרים אישיים איתם.

קמעונאים מתמודדים עם תנועת ה-"BUY NOTHING"

אחת התופעות שצפויות לצמוח ולגדול בשנת 2022 – ותודלקה משמעותית בידי הקורונה – היא תנועת ה"קניית כלום", שדוגלת במסירה והחלפה של ציוד, חפצים וריהוט במקום רכישתם. היום ניתן למצוא קבוצות רבות ושונות ברשתות החברתיות שמטרתן לאפשר לאנשים למסור ולקבל חפצים שונים, במטרה ליצור פלטפורמת כלכלה של החלפת מתנות, מין שוק קח-תן שכזה. לטרנד הזה יש נוכחות בעיקר בקרב הדורות הצעירים, בדגש על דור ה-Z, שהופכים מודעים יותר לקיימות וסביבה ומחפשים דרכים לקנות כמה שפחות או להשתמש במוצרים בדרכים חדשניות. זו כמובן בשורה לא ממש משמחת עבור קמעונאים, אלא אם הם ישכילו להצטרף לטרנד וימצבו את עצמם בצורה חדשה, כזו שהכי קרובה לתנועה – למשל, ימחזרו את המוצרים שלהם, ישתמשו במוצרים הממוחזרים לטובת יצירת מוצרים חדשים, יאפשרו החזרה ומיחזור של מוצרים שנרכשו וכדומה.

משלוחים – דרכים חדשות לקבל מוצרים 

אם יש משהו שהשתנה משמעותית ב-2021 ועתיד להמשיך ולהשתנות ב-2022 הוא מהירות המשלוחים. היום יותר מתמיד, לקוחות הם חסרי סבלנות ורוצים לקבל את ההזמנות שלהם כמה שיותר מהר, ועדיף גם בחינם. הקורונה אמנם גרמה להאטה בזמני המשלוח בגלל המצבור הגדול, הגבלות התנועה והפקק שנוצר, אך היא גם הביאה להבנה בצורך בשינויים בלוגיסטיקה במטרה להפחית את זמן המשלוח. בשנה האחרונה נפוצו דרכים חדשות למשלוחים (איסוף בחנות, למשל), ומחיר משלוח התגלה כדיל-ברייקר עבור לקוחות, שהרבה פעמים יוותרו על רכישה אם המשלוח עולה כסף או לחילופין יעלו מעט את נפח הרכישה כדי להיות זכאים למשלוח חינם. בכל מקרה, משלוחים מהירים, זולים ומגוונים הם שם דבר ב-2022, וסביר להניח כי נראה מודלים מקוריים מאוד באספקט זה.

עלייה משמעותית בתשלום ללא מגע ודרכי תשלום חדשניות

אמנם תשלום ללא מגע לא הומצא באופן בלעדי עבור המגפה, אבל אין ספק שהפופולריות שלו הלכה ותפחה בשנים 2020-2021, כשניסינו להימנע מכל מגע מיותר וכן כשתקן ה-EMV נכנס לחוק. היום רובינו מוציאים את האשראי ופשוט מעבירים אותו על גבי המסוף המתקדם והתשלום עובר ברגע, לצד שימוש שהולך וצובר תאוצה באמצעי תשלום כמו ארנקים דיגיטליים ותשלום דרך הסמארטפון. דרכי תשלום חדשות ממשיכות להופיע ולהתאים את עצמן להרגלי הקניה המשתנים של הלקוחות, כמו למשל תשלום רק אחרי תקופה של שימוש, החזר כספי מלא כעבור תקופת ניסיון מסוימת, עליה במודלים של מנויים וכן גם צמיחה גדולה בשימוש בתשלומים. המודלים החדשניים לתשלום רק הולכים לצמוח בשנה הקרובה, וקמעונאים שיאמצו פתרונות מגוונים כבר בשלב מוקדם ירוויחו בגדול.

הצמיחה במותגים הפרטיים 

עוד תופעה שעתידה לצבור תאוצה בשנה הקרובה היא העלייה בפופולריות של המותגים הפרטיים (PRIVATE LABEL), שהדוגמה הטובה ביותר שלהם היא מוצרי מזון שנמכרים תחת שם הסופרמרקט. הרבה צרכנים שהפכו מודעים יותר לתקציב ולחיסכון רוכשים בעיקר מותג פרטי, שמחירו נמוך יותר מאשר מותגי הפרמיום. לא מדובר פה רק על אנשים עם בעיות כלכליות – גם לקוחות במצב כלכלי טוב מבינים שאין להם צורך לשלם מחיר גבוה עבור מוצרים מסוימים, וממהרים לפנות למותגים פרטיים. בבריטניה, 40% מהמכירות בסופרמרקטים הן של מותגים פרטיים. גם ארה"ב מצמצמת את הפערים האלו לאט לאט, וסביר כי התופעה תזלוג גם אלינו. לתופעה הזו יש יתרון גדול עבור קמעונאים, שיכולים לגזור רווח הרבה יותר גדול בעבור מותגים פרטיים לעומת מוצרים ממותגים.

זכרו שתחזיות לא בהכרח חוזות את העתיד!

למרות שציינו פה כמה תחזיות חשובות במיוחד, חשוב לזכור שמדובר רק על תחזיות; הן יעזרו לכם להתכונן לקראת השנה הקרובה, לא להיתפס מופתעים ולהיות מוכנים ללא צפוי, אך בסופו של דבר גם אתם יכולים לעצב את העתיד ולחנך את הלקוחות. עם יצירתיות, התמקדות בלקוח וחשיבה מחוץ לקופסה, תוכלו למצב את עצמכם בראש ולהתמודד עם כל השינויים והטרנדים שעתידים להגיע ב2022 וגם בשנים שלאחר מכן. אז זה הזמן לשנס מותניים, לסכם את 2021 ולצאת ל-2022 חזקים ומוכנים יותר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI
בודק...