צור קשר

שווקו ללקוחות בווידאו.

זה עובד!

4 דרכים מנצחות להגיע ללקוחות דרך וידאו

שיווק בווידאו הופך להיות אפיק שיווק כמעט בסיסי בענף הקמעונאות (ובכל ענף, לצורך העניין). לא רק שקל יותר לצפות בווידאו מאשר לקרוא פוסט – והרבה פעמים גם יותר מבדר – לווידאו שעובד היטב יש יותר סיכוי לשכנע צרכנים לרכוש מוצר מסוים מאשר טקסט.  

מה שנחמד בכל מה שקשור בשיווק וידאו הוא שלא חייבים להיות מומחים גדולים או להוציא תקציבים מפוצצים כדי להפיק סרטון אפקטיבי; בכל מה שקשור לשיווק וידאו לקמעונאים, גם סמארטפון יכול לעשות את העבודה. למעשה, הסרטון לא צריך להיות מושלם – האותנטיות של סרטון לא מלוטש יכולה להיות אפילו לטובתו. בנוסף, תוכן איכותי יכול לעזור לקמעונאים למצב את עצמם בתעשייה כמובילים או כמומחים בנושאים מסוימים, הקשורים לחנות עצמה.

המאמר הבא יספק כמה דרכים מצוינות להשתמש בסרטונים כדי למשוך לקוחות חדשים ולהזין את הלקוחות הקיימים בתוכן שיכול לתרום להם, וכך להגביר את הנאמנות שלהם!

 1. סרטוני הדרכה למוצרים חדשים

סרטוני הדרכה יכולים להיות דרך מצוינת של שיווק וידאו, ודרכם תוכלו להגיע ללקוחות קיימים וחדשים. בסרטונים האלו תוכלו להראות ללקוחות שלכם, תוך שימוש במוצרים שלכם, איך לבצע דברים מסוימים ולהדריך אותם צעד אחר צעד. כך אתם יוצרים סרטונים שהם שימושיים לחלוטין, ועל הדרך משווקים את החנות שלכם וממצבים אותה כחנות שיודעת בדיוק את העסק. למשל, חנות טכנולוגיה יכולה לספק מדריכים כמו איך לצלם כמו שצריך במצלמה, איך להגדיר מדפסת, איך להשתמש בגאדג'טים מסוימים שנמכרים בחנות; חנות כלי עבודה יכולה לבצע הדרכות כיצד להשתמש בכלים השונים, איך להרכיב רהיטים, איך לכסות חור בקיר, טיפים לצביעה; חנות מתנות יכולה להראות דרכים קלות ופשוטות לעטוף מתנות, או מדריכים איך לבחור את המתנה המושלמת; חנות שמוכרת מוצרים כמו בריכות יכולה להראות איך לנקות את הבריכה, אך לקים את הבריכה וכדומה. אגב, גם חנות אופנה יכולה לעשות שימוש בסרטוני הדרכה – אמנם כולנו יודעים איך לובשים חולצה או מכנסיים, אך תוכלו להפיק סרטונים משלימים כמו איך להתאים בין בגדים, איך למצוא את הסטייל המושלם לאירוע, איך להתלבש ליום הראשון בעבודה וכדומה. 

אגב, אם אתם לא בטוחים אילו סרטוני הדרכה לעשות, נסו לשאול את העובדים שלכם אילו שאלות הם נשאלים הכי הרבה – כך תוכלו להפיק סרטונים שבאמת יוכלו לעזור, וכן להטמיע אותם באתר, ברשתות החברתיות, לשלוח במיילים ועוד. 

 2. יצירת עניין במוצרים חדשים

עוד דרך מצוינת להשתמש בווידאו היא ליצור באזז לפני השקה של מוצרים חדשים שיכולים לעניין לקוחות רבים. ניתן להתחיל במהלך הזה עוד לפני שהמוצר הגיע למדפים, וליצור עניין באמצעות הודעות הכרזה על ההשקה החדשה. כשהמוצר החדש מגיע, זה הזמן לעשות וידאו שמראה את המוצר, מסביר היטב איך משתמשים בו, מציג אותו מכל הכיוונים, מסביר את הפיצ'רים שלו וכדומה. אם מדובר על קולקציה חדשה של בגדים, אפשר להשתמש בווידאו כדי להציג את הקולקציה החדשה על דוגמנית או אפילו כמוצרים עצמם. הווידאו הוא דרך מצוינת למשוך את הלקוחות לחנות ולהודיע להם שהגיע המוצר החדש שהם חיכו לו. 

כמו כן, ניתן "לשדרג" את סרטוני השקת המוצר ולבצע סרטוני "אנבוקסינג". סרטוני אנבוקינסג הם סוג פופולרי של סרטונים – מדובר על קליפים קצרים, בהם משפיעני רשת וכן גם צרכנים מהשורה פותחים חבילות ובהם מוצרי המותג, תוך מתן ביקורת על המוצרים. סרטוני אנבוקסינג הם דרך חמודה וקלילה ליצור עניין בחנות, וכן גם להשפיע על הלקוחות שלכם להעלות סרטונים בעצמם. 

 3. סרטונים של הלקוחות עצמם

ובדיוק בהמשך לנקודה האחרונה, עוד דרך לשימוש חכם בווידאו דרכו תוכלו לשדר אותנטיות וכנות היא להציג גם את הלקוחות האמתיים שלכם, במקום שחקנים או עובדים. כשאתם מצלמים את הלקוחות שלכם, אתם מראים שהלקוח אצלכם במרכז, וכן משדרים אותנטיות וחיבור ללקוח. כמו כן, כל לקוח שיהיה בסרטון שלכם כנראה ישתף אותו, וכך הוא יגיע לחברים הקרובים שלו, מה שייצור עוד זרם של לקוחות פוטנציאליים חדשים. אפשר לבקש מהלקוחות שלכם להציג את השימוש שלהם במוצר, להגיד מה הם אוהבים במוצר, ואפילו לצלם פרסומת של ממש עם הלקוחות. כמובן, כל זה צריך להיות באישור מלא מהם ותוך שיתוף פעולה. בהמשך לסעיף הקודם, ניתן לעודד את הלקוחות לבצע סרטוני "אנבוקסינג", בעיקר אם יש לכם גם ערוץ של משלוחים עד הבית.

 4. אירועי לייב

וידאו הוא דרך מדהימה ליצור תוכן שבאמת עוזר ללקוחות, כשאחת הדרכים הכי טובות לעשות את זה היא באמצעות אירועים שקורים בזמן אמת. היום קל מאוד לעשות סרטוני לייב באינסטגרם או בפייסבוק, דרכם תוכלו לבקש מהלקוחות לשאול שאלות ולספק תוכן איכותי כמו הרצאות, הדרכות, ואפילו תוכן משלים ומקיף. למשל, אם מדובר על חנות ילדים, לספר סיפור לפני השינה באירוע לייב על ידי אחד הסופרים, בעוד אם יש לכם חנות חיות, תוכלו לעשות שידור לייב עם מאלף כלבים. היתרון המהותי בשידורי לייב הוא שיש אינטראקציה גבוהה עם הצופים בזמן אמת, והם יכולים לשאול שאלות, להעיר הערות, לתת פידבק וכו'. תוכלו גם לערוך משדר שאלות ותשובות עם מומחים הקשורים לעסק שלכם, וכך למצב את החנות גם כמקור למידע מהימן. 

הווידאו כאן כדי להישאר – השתמשו בו כאפיק שיווקי!

אין ספק שווידאו לקח בסערה את עולם השיווק הקמעונאי. באמצעות וידאו אפשר להתחבר בקלות ללקוחות, להעביר תוכן חשוב ומהותי, ולמצב את החנות בדיוק כפי שאתם רוצים. באמצעות וידאו ניתן לבנות קהילה של לקוחות שמעוניינים במוצרים שלכם ובמה שיש לכם לומר, להראות להם מה קורה בחנות, ולתמוך בהם לאורך כל הליך הקניה שלהם. אם עוד לא יצא לכם להשתמש בווידאו ככלי שיווקי, זה הזמן שלכם לנסות את האפיק המצוין הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI
בודק...