צור קשר

7 טעויות שאסור לעשות בהקמה וניהול חנות מקוונת

מהתעלמות מהצורך בשיווק ועד שימוש לא נכון בביקורות גולשים באתר – כל מה שאסור לעשות באתרי E-commerce

הקמת חנות אינטרנטית היא עסק סבוך, בעיקר אם זו החנות הראשונה שלך. עם זאת, זה שאתה טירון לא אומר שאתה חייב לעשות טעויות של מתחילים. אמרה מפורסמת קובעת כי ״רק טיפש לומד מהטעויות של עצמו. אדם חכם לומד מטעויות של אחרים״, וזה בדיוק מה שנעשה הפעם: נחקור 7 טעויות שבעלי חנויות מקוונות עושים שוב ושוב – ונלמד איך להימנע מהן.

  • ״תבנה אתר והלקוחות כבר יגיעו מעצמם״

הקמת עסק, בניית שם טוב והשגת תעבורה קבועה לחנות מקוונת דורשים זמן, אנרגיות, מאמץ והשקעה כספית. לפי Internet live stats ברגע זה ממש יש באינטרנט 1,202,012,086 אתרים, ולפי WorldWideWebWize יש 4.44 ביליון עמודים ברשת. אז נניח שהקמת חנות וירטואלית וכעת היא אתר מספר 1,202,012,087 – איך גולשים ימצאו את החנות? בניית אתר מצויין עם מוצרים טובים לא תגרום ללקוחות להגיע. למעשה, הקמת החנות היא רק הצעד הראשון במסע המופלא לבניית העסק שלך, והדרך האמיתית מתחילה, למעשה, לאחר ההשקה.

  • הקמת חנות ללא לוגו

לוגו הוא אחד האלמנטים הראשונים שמבקרים באתר יחשפו אליהם וככזה יש לו משקל רב ביצירת רושם ראשוני עליהם. בעלי חנויות רבים נמנעים מעיצוב לוגו, מאחר והם חושבים שמדובר בפרוייקט שעלותו אלפי שקלים. ההיפך הוא הנכון – כיום קיימות אופציות רבות לעיצוב לוגו בזול או לגמרי בחינם, ואין שום סיבה שהחנות שהשקעת כסף רב בבנייתה תיראה פחות ממושלמת.

  • שימוש לא נכון בביקורות גולשים וברשתות חברתיות

ביקורות חיוביות של גולשים ולייקים על מוצרים באתר מהווים כלי נהדר להגדלת המכירות. עם זאת, בדרך כלל היישום של הטמעת הקומפוננטות הללו לוקה בחסר, והתוצאה הסופית עושה לחנות יותר נזק מתועלת. בואו נבחן כל אחד מהאמצעים הללו מקרוב.

ביקורות? איפה?

כשמשיקים אתר חדש מומלץ לשקול להימנע מפתיחת כל המוצרים באתר לביקורות בבת אחת, ולהמתין עד שיהיו לכם גולשים מהם תוכלו לבקש שיכתבו. פרקטיקה זו חשובה במיוחד במידה ולאתר יש קטלוג מוצרים עשיר במיוחד. מדוע? כי מבקר חדש שיגיע לאתר ויראה ששום מוצר לא מדורג ושאיש לא טרח לכתוב ביקורת עשוי לחשוש לקנות אצלכם. ״מדוע אין ביקורות? האם איש לא רכש באתר הזה? האם אף אחד לא ניסה את המוצר הזה לפני?״. איש אינו רוצה להיות שפן ניסיונות, לכן מומלץ לפתוח את האופציה להשארת ביקורות גולשים בהדרגה, ככל שיש לכם יותר קונים שסביר שיטרחו לכתוב אצלכם.

החצנת פרופילים ללא עוקבים בעמודי מוצר

ממש כמו הביקורות, עמודי עסק חיים ופעילים במדיה חברתית משמשים אינדיקציה לאמינות החנות. אתם יכולים לפתוח פרופיל בפייסבוק, טוויטר, פינטרסט, לינקדאין ואינסטגרם, אבל אם אין לכם עוקבים, אם אתם לא מפרסמים פוסטים חדשים בתדירות קבועה ואם איש לא מגיב על הפרסומים שלכם – הפרופילים הללו צפויים לגרום לכם יותר נזק מתועלת. אז מה הפיתרון? במקום להציג אינסוף פרופילים בכל רשת אפשרית, תבחרו אחת, ותשקיעו בה. בנו קהל עוקבים נאמן, בנו תוכנית תוכן ופרסומים מתאימה, ואחרי שהעמוד ישגשג המשיכו לפלטפורמה הבאה. מיקוד המאמצים יסייע לכם להבין טוב יותר את פוטנציאל הרווח הגלום בכל ערוץ.

  • טיפול שגוי בעמוד ״אודות״ ובדף יצירת קשר

בעלי עסקים רבים לא מבינים את פוטנציאל המכירות של עמוד ה״אודות״ שלהם. בדיקה קצרה באנליטיקס תגלה שעמוד האודות של אתרכם הוא השני או השלישי מבחינת כניסות, ופירוש הדבר שעמוד זה חשוב למבקרים. אז מה הטעויות הגדולות ביותר שבעלי חנויות עושים בעמודים אלה?

אין סיפור

מי אתם בדיוק? איך החנות שלכם קרמה עור וגידים? מה הסיפור מאחורי המוצרים שבחרתם להביא? לא צריך לרקום סיפור מסובך, אך כמה פסקאות שמהן המבקרים יבינו שלחנות יש ״אמא ואבא״ ומי הם יכולים לעשות פלאים לשיפור יחס ההמרה.

היעדר פרטי מיקום

כן, החנות שלכם אינטרנטית, אבל זה לא אומר שגולשים לא יחפשו את כתובתה. מבקרים רבים ירצו לדעת איפה החנות ממוקת ומאין אתם שולחים את המוצרים. עבור חלקם זה עניין של אמון ועבור אחרים, כאלה שמעוניינים באיסוף עצמי, לדוגמא, מדובר בשאלה רלוונטית שעשויה להכריע בשאלת הקניה.

  • שימוש בכתובת אימייל גנרית

נכון, Gmail הוא שירות דוא״ל נהדר, אבל הוא לא מספיק טוב עבור העסק שלכם. תחשבו על המסר שהלקוחות שלכם יקבלו אם יראו שכתובת הדוא״ל שלכם היאexample@gmail.com. השקיעו בקניית שם דומיין משלכם (yourbrandname.co.il) וביצירת כתובת דוא״ל שתתבסס עליו.

  • לא להשקיע באסטרטגיית SEO

SEO, או קידום אורגני במנועי חיפוש, הוא תחום מורכב שדורש עבודה רבה ואת פירות ההשקעה גוזרים רק לאחר שבועות ולפעמים חודשים של מאמץ. המשתנים הללו גורמים לכך שבעלי חנויות רבים פשוט מתעלמים מהנושא או מתייחסים אליו כלאחר יד. מדובר בטעות. קידום אורגני הוא אחד הכלים החזקים ביותר להבאת תנועה איכותית לאתר, יום אחרי יום, שנה אחרי שנה, זאת בניגוד לערוצים כמו פייסבוק או גוגל אדוורדס שמפסיקים לייצר תנועה והמרות ברגע שמפסיקים לשלם. האם אתה יכול לחשוב על רשימה של 10 ביטויים בהם היית רוצה להופיע בגוגל? אם לא, זה הזמן להתחיל לחשוב על אסטרטגיית קידום אורגני.

  • פיזור תשומת הלב

דמיינו מנתח מוח שמבצע מספר ניתוחים בבת אחת – זה יהיה אסון. אותה אמת נכונה כשעומלים על ביסוס חנות אינטרנטית. במקרה זה החיים של איש לא מונחים על הכף, אך חיי העסק שלך כן. התמקדות בערוצים רבים מדי בבת אחת גובה מחיר כבד מהאנרגיות שלך, ולעיתים רחוקות תניב את התוצאות הרצויות. התמקדו במשימה אחת, בערוץ שיווקי אחד ובמטרה אחת בכל זמן, ובצעו את המשימות העומדות בפניכם שם על הצד הטוב ביותר.

  • לא לתת לכל ערוץ שיווק הזדמנות הוגנת

בסופו של דבר, מדובר באחת הטעויות הנפוצות ביותר שבעלי חנויות מקוונות, ותיקים וחדשים כאחד, עושים שוב ושוב. ישנן דרכים רבות להביא תנועה לאתר שלך. ישנם מאות ערוצים שיווק – אך אף אחד מהם לא פועל בלחיצת כפתור. בין אם מדובר בקידום אורגני או ממומן בגוגל, במודעות בפייסבוק, בפוסטים באינסטגרם או בכל ערוץ אחר – יש צורך להשקיע זמן, מחשבה וכסף כדי לראות תוצאות משמעותיות. זה שהוצאת 50 שקלים על פרסום בפייסבוק ולא ראית החזר על ההשקעה לא אומר שאי אפשר למכור בפייסבוק. יתכן שתצטרך להשקיע משאבים נוספים כדי למצוא את הקהל המתאים, או שתצטרך לשנות את נוסח המודעה או התמונה למשהו שידבר טוב יותר לגולשים שלך. פיצוח צורת העבודה הנכונה עם כל ערוץ לוקח זמן. כאשר אתה בונה עסק אונליין חשוב לתעדף ולתקוף כל ערוץ בנפרד. פירוש הדבר שעליך לבחור את הערוצים שאתה מאמין שיעבדו הכי טוב עבור העסק שלך, ולהקדיש די זמן וכסף לכל ערוץ כדי להבטיח שניתנה לו הזדמנות הוגנת להוכיח את עצמו.

לסיכום, בניית חנות אינטרנטית היא עבודה לא פשוטה. התעלמות או טיפול שגוי בפרטים הקטנים, לכאורה, שתיארנו לעיל, עלולה לפגוע במאמצים ובעבודה הרבה שהשקעת במיזם. לכן, עשה לעצמך הרגל, והתבונן מפעם לפעם בחנות שלך ובמאמצי השיווק שלך במבט אובייקטיבי, כדי להבטיח שאתה לא פועל על אוטומט או שפספסת פרט קטן בעל חשיבות עצומה.

הפוסט פורסם לראשונה כאן.

ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI
בודק...