צור קשר

היתרונות והמשמעויות של מעבר מערכת ERP לענן

מעבר למערכת ERP הוא משמעותי ודורש היערכות ארגונית

אנחנו חיים היום בעולם שאפשר להגדיר אותו כ"עולם מחובר" – לא רק שאנחנו מעודכנים ומחוברים כל הזמן – בין אם זה באמצעות הסמארטפון, המחשב ואפילו השעון שלנו – אלא גם המכשירים שלנו כבר "מדברים" אחד עם השני! החיבוריות הזו רק תלך ותתרחב בשנים הקרובות, ומתבססת כמעט לחלוטין על ה"עננים", אותם שרתי אחסון המאחסנים מידע עצום המחובר זה לזה.

לכן, אין זה מפתיע שגם המערכות החכמות בארגונים שלנו הופכות מחוברות ודיגיטליות יותר באמצעות שירותי הענן. יותר ויותר ארגונים מחליטים לעבור לשירות ERP בענן, ואלו שלא יעשו זאת בזמן עלולים להיתפס לא רלוונטיים לעולם החדש – הם יהיו איטיים יותר, מסורבלים יותר ופשוט לא יעמדו בקצב. 

בואו נחזור קצת אחורה – מה זה אומר ERP בענן? 

מערכת ERP המסורתית חוללה שינוי ומהפכה בעולם הארגוני. המערכת איחדה את מערכות המידע השונות של מחלקות הארגון למערכת אחת אינטגרטיבית, המאפשרת לשתף מידע בארגון באופן מהיר ולעבד נתונים ביעילות. מערכות כאלו נבנות ומתוכנתות עבור הארגון וצרכיו ומבוססות על התשתיות שלו באופן מקומי. לרוב מדובר על מערכות כבדות, מורכבות ויקרות הדורשות הטמעה ארוכה.

ברגע שהענן נכנס לתמונה, כללי המשחק השתנו לחלוטין. מערכת ERP בענן משמעותה מערכת שלא מותקנת באופן מקומי על מחשבי ושרתי הארגון, אלא מאוחסנת על ידי שרת חיצוני של ספקי הענן. הספק אחראי על כל מה שקשור למערכת, לשרת ולתחזוקה, וכל הנתונים והמידע נשמרים אונליין. מה שאתם מקבלים זה גישה פשוטה למערכת באמצעות רשת האינטרנט או האפליקציה, שנגישה לכם מכל מקום ומכל זמן.  

יתרונות החיבור לענן – מה זה נותן לנו?

·  פתרונות לעסקים קטנים – אך לא רק

עסקים קטנים כמעט ולא יכולים להרשות לעצמם מערכת ERP מקומית שתוכנתה אך ורק עבורם, ולכן מערכות הERP בענן, שכבר מוכנות לשימוש כמעט באופן מידי, הן פתרון אידיאלי וזול עבורן. אבל לא רק עסקים קטנים בוחרים במערכות ענן; גם השחקניות הבינוניות והגדולות משכילות להבין שהעתיד נמצא בענן, ומעבירות את מאות ואלפי המשתמשים שלהן למערכת שהיא נוחה, אינטראקטיבית ועדכנית יותר. 

·  גישה מכל מקום

אחד היתרונות הבולטים של מעבר ל-ERP בענן הוא אפשרות הגישה למערכות מכל מקום ובכל זמן, גם דרך המובייל. מדובר על יתרון מהותי, שכן כאשר ERP מנוהל באופן מקומי, הוא מותקן מקומית במחשבים ובשרתים וכך הופך את הגישה מרחוק למסורבלת ואף לא אפשרית כלל.

 · גיבוי

כל המידע נשמר בענן, ולכן מגובה באופן אוטומטי. כך, במידה ונמחק מידע מסיבה כזו או אחרת, ניתן לאחזר אותו בקלות ובאופן מידי דרך שירות התמיכה של ספק הענן. 

 · טכנולוגיה חדשנית ומודרנית

הטכנולוגיה של מערכת ERP בענן נוטה להיות יותר מודרנית, ולכן גם יותר פשוטה ואינטואיטיבית לשימוש עבור המשתמשים. עובדים יקלטו מהר יותר את העבודה על מערכת זו מאשר על מערכת ERP מסורתית. 

· תמיכה

התמיכה מסופקת על ידי ספק הענן, והוא גם האחראי על עדכוני התוכנה. בERP מקומי, הארגון עצמו אחראי לכל התיקונים, התחזוקה והעדכונים דרך אנשי ה-IT והספק לרוב מאפשר תמיכה מוגבלת מאוד או יקרה. 

· חיסכון בעלויות

כשעוברים לטכנולוגיה ענן, מייתרים את הצורך בשדרוג ותחזוקת תשתיות, שרתים, מסדי נתונים, עדכוני תוכנה, ואפילו אחזקת אנשי ה-IT. בענן הכל מנוהל במקום אחד המנותק מהארגון, וכל הוצאות השרתים עוברות לענן. כך גם ממעיטים את ההתעסקות בניהול השרתים, התעסקות שיכולה להיות מסורבלת ומעייפת. 

כמו כן, שירות ERP בענן לרוב ניתן במסגרת של "מנוי גמיש". כל עסק משלם עבור הצורך הייחודי שלו, גודל האחסון לו הוא זקוק, המודלים בו הוא משתמש וכדומה. כך ניתן להקטין משמעותית את העלויות ולשלם רק עבור מה שבאמת נחוץ.

· גמישות 

אמנם מערכת ERP בענן לא מאפשרת את ההתאמה האופטימלית והמושלמת של מערכת הבנויה מאפס רק עבורכם, אך היא כן מאפשרת להגמיש את המערכת עבור העסק, להוסיף או להוריד פיצ'רים לפי הצורך וכן ליצור אפשרויות שאינן קיימות במערכות ERP מסורתיות יותר –  ניתן ליצור ממשק משתמש המותאם לצרכי העסק, להתאים את המערכת למובייל ולגישה מרחוק וכן לחבר את המערכת לערוצים הדיגיטליים השונים.  

·  הטמעה ואינטגרציה 

בפן הטכני, הטמעה של המערכת הזו היא מהירה מאוד ולא דורשת שינויים גדולים בארגון. כמו כן, כיוון ומדובר על מערכת המבוססת על אינטרנט, היא מבצעת עדכוני תוכנה באופן אוטומטי בלי הצורך במגע אדם. בנוסף, גם האינטגרציה של המידע היא מהירה ובזמן אמת, והמידע שהעובדים מקבלים הוא העדכני ביותר, דבר המשפר משמעותית את ביצועי הארגון; העובדים תמיד מחוברים, מקבלים את הנתונים הכי מדויקים ויודעים מה קורה בכל זמן. לבסוף, מערכת ענן יכולה להתממשק בקלות ובמהירות למערכות חיצוניות (צד שלישי).

· התמקדות במהות העסק

אם נסכם, ניתן לומר שכל היתרונות האלו מתאגדים ליתרון אחד מרכזי – במקום לעבוד עם מערכת כבדה שיכולה לגרום להרבה רעשי רקע מסביב (התעסקות עם תשתיות פיזיות, חוסר אפשרות להתחבר מרחוק, צורך בחומרה ואנשי IT וכדומה), מערכת מבוססת ענן מאפשרת התמקדות בדבר החשוב ביותר: המהות העסקית של הארגון! 

ומה לגבי החסרונות של ERP בענן?

בעצם, אין הרבה חסרונות ל-ERP בענן, וניתן לומר בביטחון שזה הכיוון אליו העולם מתקדם. החסרון העיקרי שגורם לבעלי עסקים להסס הוא לאו דווקא מוצדק, וקשור לנושאי אבטחה. לבעלי עסקים רבים יש חשש מסוים משמירת הנתונים במקום "רחוק", והם מפחדים ממתקפות סייבר וכן מחשיפות מידע. חשוב לציין שמערכות ERP בענן עטופות בשכבות הגנה ואבטחת מידע חזקות, וכן כל המידע מגובה; ספקי הענן חוששים בדיוק כמוכם מפרצות אבטחה, ולכן דואגים לאבטחה מתוחכמת וחדשנית. 

זה הזמן לגעת בעננים, ולא להישאר מאחור

אין ספק שככל שהשנים עוברות, העולם מתקדם יותר ויותר אל עבר עולם מחובר, ולכן הטמעת ERP המחובר לענן הוא הצעד הנכון. מערכת כזו תאפשר לכם להיות מעודכנים, מחוברים, עם האצבע על הדופק ועם האפשרות לגשת לנתונים מכל מקום ומכל זמן ולקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבור הארגון שלכם!

קומקס היא אחת החלוצות בתחום הERP בענן בישראל, ומתמחה במתן שירותי ERP בענן עבור עסקים בגדלים שונים, בעיקר בתחום הקמעונאות. אם אתם חושבים שהגיע הזמן של העסק שלכם להפוך מתקדם וחדשני יותר, אנחנו פה לרשותכם. 

ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI
בודק...