צור קשר

5 דרכים להשתמש ב-ChatGPT
ו-AI בעולם הקמעונאי

בחודשים האחרונים תופעה חדשה שטפה את עולם האינטרנט: ChatGPT, הלא הוא צ'אט-בוט הפועל באמצעות בינה מלאכותית (AI) ועושה מהפכה עצומה בתחומים רבים בעולם העבודה ובכלל. הצ'אט-בוט החכם הזה הוא למעשה "מעבד שפה טבעית" (NLP) המפיק תשובות איכותיות ואנושיות לשאלות שנשאלות על ידי המשתמש, והוא נחשב לאחת המערכות החדשניות, המשפיעות והמתקדמות ביותר בעולם הבינה המלאכותית.

יכולות עיבוד השפה של ChatGPT מתקדמות הרבה יותר מכל מה שהיה נגיש בעבר לציבור, והן מבהירות לנו דבר אחד מרכזי: טכנולוגיית AI מתקדמת כבר כאן, והיא כאן כדי להישאר ולשנות לחלוטין את הדרך בה אנחנו עובדים ופועלים. לאור העובדה הזו, על מותגים קמעונאיים לנסות ולאמץ את הטכנולוגיה – וממש לא לפסול אותה.

בינה מלאכותית ועולם הקמעונאות – איך הם מתחברים?

במבט ראשון, נדמה כי אין קשר משמעותי בין ה-ChatGPT לעולם הקמעונאי, אך אולי תופתעו לדעת באילו דרכים השניים קשורים וכיצד העולם הקמעונאי יכול וצריך להסתגל ולשלב את עולם ה-AI במאמציו.

הנה דוגמה אחת שתכניס אתכם ישר לעניינים: רשת הסופרמרקטים הבינלאומית Carrefour כבר החלה לנצל את היכולות של ה- ChatGPT בצורה חכמה במיוחד. הרשת הקמעונאית פיתחה סרטון שנוצר על ידי הבוט ומייעץ ללקוחות כיצד לקנות מוצרים בריאים יותר ויקרים פחות. על ידי שימוש ב-AI בצורה זו, Carrefour גם משרתת טוב יותר את הלקוחות וגם מפיחתה את עלויות ייצור התוכן.

זוהי רק דרך אחת לשימוש ב-ChatGPT בעסק קמעונאי. אם אתם תוהים כיצד להשתמש בבוט ואילו צעדים כדאי לכם לנקוט כדי להיכנס גם אתם לעולם הבינה המלאכותית, יש לנו 5 רעיונות מצוינים עבורכם.

  1. שירות לקוחות

דוגמה משמעותית לשילוב של AI בעולם הקמעונאי בצורה יעילה וחשובה היא הוספת צ'אט-בוטים חכמים לאתר האינטרנט של החנות. הבוטים ממוקדים בקמעונאות, מעבדים קלט של משתמשים ומספקים שירות לקוחות מיידי, 24 שעות ביממה. הם עונים על שאלות באתר ועוזרים ללקוחות למצוא בדיוק את מה שהם מחפשים. למעשה, מבין כל ערוצי התקשורת בהם משתמשים מותגים, צ'אט-בוטים הראו את קצב הצמיחה המהיר ביותר. סקר שנערך בנושא חשף כי 67% מהצרכנים ברחבי העולם קיימו אינטראקציה עם צ'אט-בוט במהלך 12 החודשים האחרונים, ו-87.2% מהמשתמשים האלו תיארו את האינטראקציה שלהם עם הבוט כחיובית. נתונים אלו מצביעים על כך ששיחה עם בוט הופכת במהירות לחלק בלתי נפרד מקניות מקוונות. ChatGPT הוא גרסה מתוחכמת ומתקדמת יותר של צ'אטבוט, וסביר כי בעתיד הלא רחוק הטכנולוגיה שלו תשתלב גם היא באתרי מסחר קמעונאיים. 

  1. חקר שוק

אם אתם מבצעים סקר שוק וצריכים לאסוף נתונים על השוק ועל המתחרים, אחת הדרכים לעשות את זה היא כמובן דרך חיפוש במנועי החיפוש (כמו גוגל), איסוף המידע, ניתוחו והנפקה של מדדים, גרפים ומאמרים שיספקו לכם תובנות חשובות אודות השוק בו אתם פועלים. מצד שני, כיום תוכלו להשתמש ב-ChatGPT שיבצע את המחקר עבורכם ויספק לכם מסקנות רחבות במהירות רבה ובחיסכון כלכלי רב! כמובן, את המסקנות של הבוט יש לבדוק ולנתח, אבל הוא בהחלט יכול לפשט את התהליך וכך לשפר את האסטרטגיה השיווקית שלכם במהירות רבה. 

  1. ייעול פעולות מאחורי הקלעים

באמצעות טכנולוגיית AI ניתן לחדש, לשכלל ולשפר את הפעילות העסקית של מותגים וקמעונאים מאחורי הקלעים. ניתן להשתמש באלגוריתמים של בינה מלאכותית כדי לחזות דרישות של לקוחות ולנהל בצורה חכמה את המלאי בחנות, וכך למזער את האפשרות של עודף או חוסר במלאי. את הכלים האלו ניתן ליישם גם כדי לשפר את ניהול שרשרת האספקה, לחזות זמני משלוח, לייעל את מסלולי המשלוחים וכך להפחית עלויות ולהגביר את יעילות העסק. קראו עוד על תוכנה לניהול מלאי.

  1. שיווק ממוקד וקניות בהתאמה אישית

אחת הדרכים הכי שימושיות לשימוש ב-ChatGPT בעסקים קמעונאיים היא בעולם השיווקי. באמצעות ה-ChatGPT ניתן לפתח אסטרטגיות שיווקיות, ליצור תכנים שיווקיים, לשפר את אסטרטגיית התוכן ברשתות החברתיות ואף לפתח קמפיינים שלמים. בנוסף, טכנולוגיות AI יכולות לסייע לעקוב אחר רכישות קודמות של לקוחות ואחרי היסטוריית הגלישה. כך ניתן לייצר פרסומות מותאמות אישית שמחזקות את חוויית הלקוח, מגבירות את הנאמנות ובסופו של דבר מגדילות את המכירות.

  1. פיתוח רעיונות חדשים

אם אתם מרגישים במבוי סתום, מעוניינים בנקודת מבט חדשה, רוצים להשיק מוצר חדש, זקוקים לשיפור השיווק והקידום של החנות וכו' – ChatGPT יכול לספק לכם בדיוק את זה ובתוך מספר דקות! ניתן לשוחח עם הבוט, לשאול שאלות הנוגעות לעסק ולקבל נקודות מבט חדשות וזוויות שלא חשבתם עליהן. עם הבוט תוכלו לפתח אסטרטגיות שלמות ותכניות פעולה לקמפיינים חדשים, והוא יכול לעזור גם בהיבטים שונים כמו שימור לקוחות, הדרכת עובדים וניהול תקציב, פיתוח רעיונות חדשים ושיכלול שלהם עד כדי יישום.

רתמו עוד היום את הטכנולוגיה המהפכנית של ה-AI

כפי שניתן לראות, קמעונאיים יכולים להרוויח מיישום AI בעסק שלהם. עם היכולות המתקדמות של הטכנולוגיה לסקור נתונים, לייעל תהליכים, לספק חוויית לקוח טובה יותר ולשפר את מאמצי השיווק, טכנולוגיית AI יכולה לעזור לקמעונאיים לבנות אמון מול הצרכנים ולבסס מוניטין חזק.

טכנולוגיית AI מעצבת מחדש את העולם הקמעונאי ויכולה לספק לכם שפע של הזדמנויות לפיתוח ושגשוג בכל ההיבטים. מצד שני, קמעונאיים שלא יצליחו לשלב אוטומציה ולאמץ טכנולוגיות של בינה מלאכותית עומדים בפני אתגרים משמעותיים שיכולים להשאיר אותם הרחק מאחור.

>> היכנסו לקבלת מידע על מערכת לניהול עסק

ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI
בודק...