צור קשר

קמעונאות חכמה: הטמעת IoT בחנויות

קמעונאות חכמה: הטמעת IoT בחנויות 

בין השינויים המשמעותיים ביותר בעולם הקמעונאי של השנים האחרונות אפשר למצוא שילוב של האינטרנט של הדברים (IoT) בפעילות השוטפת של החנות. שילוב של מכשירים מחוברים וניתוח הנתונים המופקים מהם יכול לעזור לקמעונאים לחולל מהפכה באופן שבו הם משרתים לקוחות, לייעל את הפעולות השונות בעסק ולסייע בניהול המלאי.

אז מה זה בכלל האינטרנט של הדברים, ואיך אפשר לשלב את הטכנולוגיה הזו בתפקוד היומיומי של החנות ולעצב מחדש את חוויית הקנייה? יש לנו את כל מה שאתם צריכים לדעת על התחום המרתק הזה!

מה זה בכלל IoT?

IoT הוא קיצור של הביטוי Internet of Things, או בעברית – האינטרנט של הדברים. IoT מתייחס לרשת של מכשירים פיזיים, כלי רכב, מכשירי חשמל ביתיים ופריטים אחרים המוטבעים בחיישנים, תוכנות וקישוריות המאפשרים להם לאסוף ולהחליף נתונים דרך האינטרנט, וכך לתקשר זה עם זה. במילים אחרות, IoT מאפשר לחבר ולשלוט על מוצרים מרחוק, מה שמוביל לאוטומציה, יעילות ונוחות רבה יותר בהיבטים שונים של חיי היומיום ובתעשיות שונות.

במערכות IoT, מכשירים אוספים נתונים מסביבתם באמצעות חיישנים, כמו חיישני טמפרטורה, גלאי תנועה, מצלמות ומודולי GPS. נתונים אלה מועברים לאחר מכן למערכת מרכזית או לפלטפורמת ענן, שם ניתן לנתח, לעבד אותם ולהשתמש בהם כדי לבצע פעולות או לספק תובנות.  ל-IoT יש פוטנציאל לחולל מהפכה באופן שבו אנו מתקשרים עם העולם שסביבנו על ידי יצירת מערכות מקושרות של מכשירים שיכולים לתקשר ולשתף פעולה כדי להפוך את חיינו לבטוחים, יעילים ונוחים יותר.

יישומי IoT אפשר למצוא בעולמות רבים – ערים חכמות, בתים חכמים, שירותי בריאות, חקלאות, תחבורה, ייצור וכמובן קמעונאות. לדוגמה, בבתים חכמים, מכשירי IoT כמו תרמוסטטים, אורות ומצלמות אבטחה ניתנים לשליטה מרחוק באמצעות סמארטפונים, בעוד בחקלאות, חיישנים המוטבעים באדמה יכולים לספק נתונים בזמן אמת על רמות הלחות, ולסייע לחקלאים לייעל את תהליך ההשקיה. יישומי IoT יכולים להשתלב נפלא גם בעולם הקמעונאות, כפי שנציג לכם ממש עכשיו. 

 

כל הדרכים שבהן IoT יכולה לשפר את ניהול החנות שלכם

 

חוויית לקוח משופרת

תארו לעצמכם את הסצנה הבאה: אתם נכנסים לחנות שבה הסביבה מתאימה את עצמה להעדפות שלכם בצורה מושלמת. כך זה קורה עם האינטרנט של הדברים – חיישנים התומכים ב-IoT יכולים לעקוב אחר תנועת הלקוחות בחנות, לנתח דפוסי גלישה באינטרנט ולהתאים אישית את מסע הקניות בזמן אמת, וכך לשלוח הצעות או המלצות מותאמות אישית ישירות לסמארטפונים של הלקוחות בהתבסס על מיקומם בחנות. מראות חכמות המצוידות בטכנולוגיית IoT יכולות להציע מוצרים משלימים או סגנונות שונים של מוצרים בהתבסס על מה שהלקוחות מנסים בחנות. חוויות מותאמות אישית אלו לא רק משפרות את חוויית הקנייה ומוסיפות לה טאץ' מגניב ושונה, אלא גם מעודדות מכירות ומטפחות נאמנות למותג.

 

אופרציה אופטימלית

אופרציה יעילה ומהירה היא עמוד השדרה של כל עסק קמעונאי מצליח, ומכשירים התומכים ב-IoT מאפשרים שיפור משמעותי של היבטים שונים בניהול החנות. למשל, מדפים חכמים המצוידים בתגי RFID יכולים לעקוב אוטומטית אחר רמות המלאי, ולהתריע לצוות כאשר יש צורך בחידוש המלאי, מה שממזער מצבים של מלאי חסר ומבטיח שהלקוחות ימצאו את מה שהם צריכים כשהם צריכים את זה. בנוסף, מערכות ניהול אנרגיה המופעלות על ידי IoT יכולות לווסת תאורה, חימום וקירור בהתבסס על תנועה רגלית ותנאי סביבה בחנות, מה שמוביל לחיסכון משמעותי בעלויות תוך שמירה על הסביבה. 

 

ניהול מלאי משופר

ניהול מלאי הוא אתגר קבוע עבור קמעונאים, כאשר גם עודף מלאי וגם חוסר מלאי מהווים בעיות משמעותיות. פתרונות IoT מספקים תובנות בזמן אמת לגבי רמות המלאי, ומאפשרים לקמעונאים לייעל את רמות המלאי ולמזער הפסדים. חיישנים המוצבים בכל שרשרת האספקה יכולים לעקוב אחרי תנועת הסחורה מהמחסן לרצפת החנות, ומספקים נתונים חשובים על זמני מעבר. ניתן לנתח נתונים אלה כדי לייעל את שרשרת האספקה, להפחית את זמני ההובלה ולשפר את דיוק המלאי הכולל.

חווית תשלום חלקה
תורים ארוכים לקופה הם משהו שאף לקוח לא אוהב להיתקל בו, ולקוחות רבים יכולים לצאת מהחנות רק כי הם לא רוצים לעמוד בתור הארוך, מה שעלול להוביל לאובדן מכירות. פתרונות קופה המופעלים על ידי IoT כמו עמדות קופה עצמית ואפשרויות תשלום ניידות מציעים אלטרנטיבה חלקה ונוחה. מערכות אלו לא רק מצמצמות את זמני ההמתנה אלא גם משחררות את הצוות להתמקד בסיוע מותאם אישית ללקוחות. בנוסף, מסופי תשלום התומכים ב-IoT יכולים לעבד בצורה מאובטחת עסקאות ולאסוף נתוני לקוחות חשובים, בהם ניתן להשתמש כדי לחדד אסטרטגיות שיווק ולהניע מכירות עתידיות.

 

אנליטיקה

הכוח האמיתי של IoT בקמעונאות טמון ביכולת שלו לרתום כמויות אדירות של נתונים ולהפיק תובנות באמצעות ניתוח מתקדם. על ידי ניתוח התנהגות לקוחות, דפוסי רכישה וגורמים חיצוניים כמו מזג אוויר ומגמות כלכליות, קמעונאים יכולים לחזות את הביקוש העתידי בצורה מדויקת יותר. זה מאפשר לכם לייעל את רמות המלאי, להתאים אסטרטגיות תמחור ולהשיק קמפיינים שיווקיים ממוקדים כדי לנצל את המגמות המתפתחות. ניתוח החיזוי גם מאפשר לקמעונאים לזהות ולצמצם בעיות פוטנציאליות באופן יזום, בין אם זה שיבושים בשרשרת האספקה או תנודות בביקוש של הלקוחות.

 

האינטרנט של הדברים – העתיד של העולם הקמעונאי

האינטרנט של הדברים מחולל מהפכה בענף הקמעונאות בכך שהוא מאפשר לקמעונאים לספק חוויות מותאמות אישית, לייעל תפעול ולהניע צמיחה באמצעות תובנות מונעות נתונים. על ידי אימוץ טכנולוגיית IoT, תוכלו להציב את עצמכם בחזית מול המתחרים שלכם, להסתגל לציפיות הצרכנים המתפתחות ולשגשג בעידן הדיגיטלי. עם זאת, יישום מוצלח דורש גישה אסטרטגית, אמצעי אבטחת סייבר חזקים ומחויבות למינוף נתונים בצורה אחראית. לכן, אנחנו ממליצים להתחיל בקטן, עם שילוב של מערכות IoT כמו קופות חכמות (POS) ומערכות ניהול מלאי וחנות.  

 

ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI
בודק...