צור קשר

איך נדע אם הגיע הזמן לחדש את הסחורה? המדריך המלא

מדי תקופה חשוב לתת מבט מעמיק על החנות ועל המלאי שאנחנו מציעים, ולשאול את עצמנו איפה אפשר לשנות. יכול להיות שמוצרים שבעבר היו מוצלחים מאוד כבר לא מוכרים, שישנם מדפים שלמים שעליהם נחים פריטים מיושנים, או שפשוט הגיע הזמן לנער את קו המוצרים ולחדש אותו עם כמה פריטים חדשים ורעננים יותר. 

 

ריענון של הסחורה הוא צעד חשוב שנותן תחושה חדשנית לחנות ומניע מכירות. המדריך הבא יבהיר לכם איך להחליט מאילו מוצרים הגיע הזמן להיפטר, ואיך לקבל החלטות אסטרטגיות חשובות לגבי שינוי היצע המוצרים שלכם!

 

שלב ראשון: העריכו את המלאי הקיים שלכם ותגידו "ביי ביי" למוצרים מיושנים

הצעד הראשון בריענון הסחורה הוא לבחון מקרוב את המלאי הנוכחי שלכם. זהו כל פריט שמוכר לאט מדי ונמצא על המדפים זמן ארוך מדי – ייתכן שהפריטים הללו תופסים מקום יקר ומעכבים את היכולת שלכם להציג מוצרים חדשים שיכולים לעבוד טוב יותר. בנוסף, העריכו את קו המוצרים שלכם כדי לקבוע אם פריטים כלשהם אינם מתאימים יותר להעדפות המותג או ללקוחות שלכם. מגמות משתנות במהירות, והחזקה במוצרים מיושנים יכולה לגרוע מהאטרקטיביות של החנות שלכם. נסו להיות "חסרי רחמים" בקבלת ההחלטות והסירו מהקטלוג שלכם כל פריט שכבר אינו משרת את הצרכים או האינטרסים של הלקוחות שלכם (ולכן גם לא את שלכם!). 

כדי להחליט מאילו מוצרים כדאי להיפטר עקבו באופן תדיר אחרי נתוני מכירות. אפשר לעשות זאת באמצעות מערכות לניהול החנות והמלאי, שיעזרו לכם לזהות אילו מוצרים נמכרים היטב ואילו מהם לא ממש עושים את העבודה. אם פריטים מסוימים מניבים ביצועים נמוכים באופן עקבי וצוברים אבק על המדפים, ייתכן שהגיע הזמן להחליף אותם בסחורה חדשה בעלת פוטנציאל טוב יותר. כמובן, קחו בחשבון טרנדים עונתיים והעדפות צרכנים – יכול להיות שכדאי לאחסן מוצרים מסוימים רק לעונת הקיץ, אבל כן להשיב אותם למדפים עם בוא החורף. 

שלב 2: הציעו מבצעים על המלאי הישן

ברגע שהחלטתם אילו מוצרים אתם לא רוצים למכור יותר, זה הזמן להיפטר מהם – שקלו להציע הנחות, מבצעים או מכירות חיסול כדי לפנות את הפריטים האלו מהמדפים ולפנות מקום למלאי חדש. כמובן, חשוב לעטוף את המבצעים אלו בקידום הולם ברשתות החברתיות. 

 

שלב 3: בחרו סחורה חדשה

לאחר שזיהיתם פריטים שנעים לאט או שהם פשוט מיושנים, הגיע הזמן לבחור סחורה חדשה שמתיישרת עם מגמות חדשות והעדפות הלקוחות. חקרו טרנדים עדכניים כדי להבין אילו החלטות רכישה לבצע מהספקים. חפשו מוצרים המתאימים גם לאופי המותג שלכם וגם למגמות החדשניות בשוק, ונסו לחשוב מעבר לחודש או חודשיים קדימה. תמיד טוב לשים עין על מה שהמתחרים שלכם עושים – אם הם מציגים מוצרים חדשים או מעדכנים את המלאי שלהם באופן קבוע, זה עשוי לאותת על הצורך שלכם לעשות את אותו הדבר כדי להישאר תחרותיים. בנוסף, חידוש קו המוצרים שלכם הוא אחלה הזדמנות לבדוק אפשרויות ידידותיות לסביבה ובנות קיימא כדי לספק את הביקוש הגובר למוצרים מסוג זה. 

 

שלב 4: שנו את הוויזואליה של החנות ושל הערוצים המקוונים

לאחר שחידשתם את מערך הסחורה ואת הקטלוג, אל תשכחו להציג כראוי את הקולקציה חדשה שלכם כדי למשוך לקוחות ולהגדיל את המכירות. סדרו מחדש את המדפים ואת חלונות הראווה כדי להדגיש את הסחורה החדשה שהגיעה. תוכלו להוסיף שלטים חדשים למדפים או לחנות. השתמשו בערוצים דיגיטליים כמו מדיות חברתיות, שיווק בדוא"ל ואתר האינטרנט שלכם כדי להציג תמונות של המוצרים החדשים ולעורר מעורבות עם לקוחות דרך הרשת. במילים אחרות, זה השלב שבו עליכם ליצור תוכן מושך ויזואלית שמציג את המוצרים שלכם ומעודד עוקבים לבקר בחנות.

 

שלב 5: הציעו מבצעים מיוחדים

לרגל ריענון וחידוש הסחורה וכדי לתמרץ לקוחות נוספים וחדשים להגיע לחנות, שקלו להציע מבצעים מיוחדים או הנחות על הסחורה החדשה. השיקו אירוע מכירה הכולל מבצעים לזמן מוגבל, הנחות באחוזים או מבצעים של 1+1. נצלו את השקת קו המוצרים החדש כדי ליצור תחושת דחיפות ולהניע תנועה לחנות שלכם. כמו כן, תוכלו לשתף פעולה עם משפיענים או שותפים בקהילה כדי לקדם את קו המוצרים החדש או לארח יחד אירועים או סדנאות, וכך למשוך קהל רחב יותר.  

 

שלב 6: משוב מלקוחות

בזמן שאתם מרעננים את הסחורה שלכם, חשוב לאסוף משוב מהלקוחות כדי להבין את העדפותיהם והרגלי הקניות שלהם. השתמשו בסקרים במדיה חברתית או בטפסי משוב בחנות כדי לבקש מידע מהלקוחות לגבי המוצרים האהובים עליהם, השיפורים הרצויים וחווית הקנייה הכוללת. קחו את המשוב הזה בחשבון בעת קבלת החלטות רכישה עתידיות וחידוד קו המוצרים שלכם – על ידי הקשבה ללקוחות והתאמת היצע המוצרים בהתאם, תוכלו להבטיח שהחנות שלכם תישאר רלוונטית ותמשוך את קהל היעד הנכון.

 

חדשו את הסחורה שלכם – וכך תרעננו את רוח החנות!

אם אתם מרגישים תקועים או שמשהו לא זז כמו שצריך בעסק, יכול להיות שהגיע הזמן לרוח חדשה בחנות. רענון הסחורה שלכם הוא שלב חשוב שכדאי לעשות מעת לעת כדי לשמור על תחרותיות ולהישאר רלוונטיים ומעניינים עבור הלקוחות בנוף קמעונאי שמשתנה ומתפתח במהירות, כשכל רגע יש דבר חם אחר. על ידי הערכת המלאי הנוכחי שלכם, הפסקת אספקה של מוצרים מיושנים והצגת סחורה חדשה ורלוונטית, תוכלו ליצור חווית קניה מרעננת שמשמחת לקוחות ומניעה מכירות. חידוש הסחורה שלכם יוסיף רוח של ההתחדשות ויפיח חיים בחנות! 

 

ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI
בודק...