צור קשר

חדשו את האסטרטגיות השיווקיות שלכם לקראת הקיץ

אחרי חודשי החורף הארוכים והקשים שעברנו כאן במדינה בצל המלחמה, סוף סוף האביב והקיץ נמצאים מעבר לפינה ומביאים איתם טבע צבעוני, שמש חמימה ואופטימיות זהירה. העונות החמות הן גם זמן טוב לחשוב מחדש על האסטרטגיות השיווקיות שלכם ולהתנער מקורי העכביש שאולי עטפו אותן במהלך החודשים הקשים האחרונים. זה זמן לאמץ את האנרגיה התוססת של האביב ולנסות לגשת ללקוחות בדרכים שאולי לא ניסיתם בעבר, במטרה להמריץ את המכירות לקראת הקיץ.

אז מה אפשר לעשות? יש לנו כמה רעיונות לאסטרטגיות שיווקיות שאולי עוד לא ניסיתם או לא השקעתם בהן כמו שצריך, ויכולות לשדרג את המכירות שלכם לקראת הקיץ ולהביא רוח חדשה לחנות!

אמצו את הרוח הקלילה של העונות החמות ושלבו אותה במבצעים שלכם

עונת האביב היא שם נרדף להתחלות, שינויים, התחדשות, לבלוב וצמיחה – ולכן שילוב מילות המפתח האלו באסטרטגיה השיווקית החדשה שלכם יכול להתאים בול לרוח האביבית וליצור תחושה של התרגשות ותחייה שאנחנו כל כך זקוקים לה. שקלו לשלב באסטרטגיה השיווקית שלכם מבצעים הקשורים לאביב ולקיץ ומשתלבים בפעילויות שמתרחשות בעונות אלו, כמו ביקור בחוף הים, חופשות ופיקניקים. 

למשל, אם אתם מנהלים חנות בגדים, תוכלו להשיק קמפיין לרענון המלתחה האביבית ולהציע הנחות בלעדיות על הקולקציה החדשה. באופן דומה, חנויות לפריטים יפים או לעיצוב הבית יכולות לשלב פרסומים לחידוש וריענון הבית עם מוצרים כמו כריות צבעוניות, נרות בניחוח של פרחים ומערכות ריהוט לגינה. ברגע שתתאימו את המבצעים שלכם לרוח העונה, תוכלו למשוך את תשומת הלב של הלקוחות בקלות רבה יותר. 

מנפו את אפיק השיווק בדוא"ל

אחרי כל השינויים הרבים והטרנדים המתחלפים ברשתות החברתיות, שיווק בדוא"ל נשאר במיקומו היציב ככלי יעיל במיוחד להגעה ללקוחות באופן ישיר. לכן, אם אתם לא ממש חזקים בכל מה שקשור לשיווק בדוא"ל, העונות הקרובות הן הזדמנות נהדרת לרענן את האסטרטגיה השיווקית שלכם עם שיווק דוא"ל נכון.

שיווק בדוא"ל צריך לשלב כותרות אטרקטיביות שלוכדות את תמצית האביב והקיץ ומעוררות את הסקרנות של הלקוחות. בין אם מדובר בהכרזה על מכירת אביב, הצגת מוצרים חדשים או מבצעים מיוחדים, תוכן האימייל מוכרח להיות מרתק ומושך גם באופן ויזואלי.

כדי לחזק עוד יותר את אסטרטגיית הדוא"ל שלכם ולספק תוכן ממוקד, פלחו את רשימת הנמענים על סמך העדפותיהם, היסטוריית רכישות ונתונים דמוגרפיים. המלצות מותאמות אישית לתחומי העניין הייחודיים של כל צרכן יכולות להגדיל משמעותית את המעורבות ואת שיעורי ההמרה. בנוסף, שקלו לשלב תוכן שנוצר על ידי משתמשים, כמו המלצות של לקוחות או ביקורות על מוצרים, כדי לבנות אמון ואמינות. 

כדי לשפר עוד יותר את מאמצי השיווק בדוא"ל, שקלו להטמיע אוטומציה שתסייע לכם להעביר מסרים בזמן אמת הרלוונטיים למסע הלקוח. לדוגמה, תוכלו להגדיר סדרה של הודעות דוא"ל ללקוח חדש שנרשם לניוזלטר, לספק המלצות למוצרים המבוססים על היסטוריית הגלישה, או למשוך מחדש לקוחות לא פעילים עם תמריצים מיוחדים. אם תמנפו את הכוח של אוטומציה בדואר האלקטרוני, תוכלו לטפח קשרי לקוחות ולהניע מכירות בצורה יעילה יותר. מערכות לניהול שיווק בדוא"ל לגמרי יכולות לעזור לכם לעשות את זה!

צרו קמפיינים קיציים במדיה חברתית

עונת הקיץ היא הזדמנות טובה לרענן גם את הקמפיינים שלכם במדיה החברתית, במידה שיש לכם כאלו (ואם אין, זאת הזדמנות להתחיל!). פלטפורמות מדיה חברתית מציעות שפע של הזדמנויות להתחבר לקהל שלכם וליצור באזז סביב המותג והמוצרים לקראת הקיץ. נצלו את האנרגיה של האביב על ידי יצירת תוכן ויזואלי וצבעוני המבליט את המוצרים שלכם ומתכתב עם המותג שלכם – אם יש לכם חנות חיות תוכלו לכתוב פוסטים בנושא "היכן לטייל עם הכלב בקיץ", ואם יש לכם חנות למוצרי טיפוח הביאו לקדמת הבמה מוצרים כמו מקדם הגנה או ספריי שיזוף. 

לכבוד הקיץ תוכלו לפרסם תחרויות נושאות פרסים או פוסטים שמעודדים השתתפות של משתמשים ומטפחים מעורבות קהילתית. לדוגמה, חנות ספרים יכולה לבקש מהעוקבים לכתוב על הספר המומלץ שלהם לקריאה בטיסה או על חוף הים. עודדו את המשתתפים להשתמש בהאשטאג ממותג כדי להגביר את הנראות.

בנוסף לתוכן אורגני, שקלו להשקיע בקמפיינים ממומנים בפלטפורמות המדיה החברתית כדי להגיע לקהל גדול יותר ולהניע תנועה ממוקדת לאתר או לחנות. השתמשו באפשרויות מיקוד מתקדמות כדי להגיע לקהל לקוחות מפולח, בהתבסס על נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין והתנהגות ברשת, כדי להבטיח שהמודעות הממומנות שלכם יגיעו לאנשים הנכונים, שסביר כי יהפכו ללקוחות משלמים.

שותפות עם משפיענים רלוונטיים 

שיווק משפיענים הפך לכלי רב עוצמה עבור מותגים, והוא מסייע להגיע באופן אותנטי לקהל יעד ממוקד ולהניע מעורבות. אם עוד לא שילבתם שיווק משפיענים באסטרטגיה השיווקית שלכם, הקיץ הוא הזדמנות נהדרת לנסות את האפיק הזה. זהו משפיענים שהערכים והאסתטיקה שלהם מתאימים למותג שלכם ושתפו איתם פעולה כדי ליצור תוכן שמתאים לכם. בין אם מדובר בבלוגרי אופנה, בלוגרים של סגנון חיים, בלוגרים של אוכל וכו', שיתוף פעולה עם משפיענים יכול לעזור להגביר את המסר של המותג ולסייע לכם להגיע לקהלים חדשים.

השתמשו ביצירתיות ובאותנטיות של המשפיענים כדי להחיות את המותג שלכם במרחב הדיגיטלי – משפיענית אופנה יכולה להראות איך היא יוצרת שילובים אופנתיים וקיציים מהבגדים שבחנות שלכם, בעוד בלוגר אוכל יכול להשתמש במוצרים שלכם כדי להכין מתכון קיצי חדש. אל תשכחו לעקוב אחר הביצועים שלהם ולהתאים את האסטרטגיה על סמך תובנות שנאספו במערכות, כמו שיעורי מעורבות ואחוז המרה.

הכינו את חנותכם לקיץ – האסטרטגיות החמות של עולם הקמעונאות

עונות האביב והקיץ הן זמן של התחדשות, צמיחה והזדמנות עבור קמעונאים לרענן ולשדרג את מאמצי השיווק שלהם. בין אם מדובר על שימוש בפלטפורמות שלא השתמשתם בהן בעבר (כמו שיווק בדוא"ל) או שילוב אסטרטגיות שלא ניסיתם קודם (כמו שיווק משפיענים או שיווק ממומן), השיטות האלו יעזרו לכם לעורר מעורבות ולהגיע ללקוחות חדשים ונאמנים. 

ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI
בודק...