צור קשר

מה הן 5 סוגי המערכות הפופולריות ביותר לניהול העסק?

מה הן 5 סוגי המערכות הפופולריות ביותר לניהול העסק?

כמו בכל תעשייה אחרת, גם תעשיית הקמעונאות מושפעת באופן מהותי מהתקדמות הטכנולוגיה, ששינתה את הנוף של התעשייה עם אינספור פיתוחים שכל מטרתם לייעל את תהליך ניהול העסק הקמעונאי. 

הפיתוחים הטכנולוגיים הקשורים בתעשיית הקמעונאות מכוונים לשיפור חוויית הלקוח ומקסום ביצועי החנות, תוך ניהול יעיל וחכם של המלאי, החנות, הספקים והעובדים עם תוכנת ניהול עסק איכותית.

אימוץ טכנולוגיות חדשניות הן יתרון תחרותי מובהק עבור קמעונאיות, ולכן עסקים קמעונאיים מוכרחים לשלב טכנולוגיה חכמה אם הם רוצים לגדול לכיוון הנכון ולשפר את מיצובם התחרותי. 

מתוך סוגי המערכות, התוכנות והחומרות שבשוק, איגדנו עבורכם את 5 הסוגים הפופולריים והחשובים ביותר לאופטימיזציה וייעול העסק הקמעונאי שלכם >>

5 טיפים לעבודה נכונה עם מערכת ERP - מה שחשוב לדעת | קומקס

מערכת לניהול חנות

אם אתם מנהלים חנות קמעונאית או רשת קמעונאית, מערכת לניהול חנות היא מאסט עבורכם. 

מערכת ניהול חנות איכותית היא מערכת שכוללת בתוכה מספר תהליכים מקבילים בפלטפורמה אינטגרלית הקשורה לנושאים כמו מלאי, פיננסים, שיווק וניתוח מידע, והיא למעשה סוג של "ONE STOP SHOP" בכל הקשור למערכות ניהוליות. 

היא תעזור לכם לייעל את ניהול העסק היומיומי עם פונקציות כמו ניהול המלאי, ניהול הלקוחות (CRM), מכירות, מבצעים, ניהול העובדים וניהול הספקים.

מערכת כזו תהייה יד ימינכם בכל הקשור לניהול החנות, תפשט פעולות ותהליכים יומיומיים, תספק לכם את כל המידע העדכני הנחוץ בכל יום עבודה ותאפשר לכם בקרה מקיפה על כל הקורה בחנות, תוך שתחסוך לכם לא מעט זמן שתוכלו לנתב לאפיקים אחרים.

מערכת POS – קופה רושמת דיגיטלית מבוססת ענן

מערכת POS (Point of Sale) – או בעברית נקודת המכירה – היא מערכת דיגיטלית חכמה ואינטואיטיבית לניהול קופה רושמת, שמאפשרת ביצוע עסקאות והעברת תשלום בין העסק הקמעונאית ללקוחות, תוך ייעול תהליך המכירה הסופי – בין אם הוא נעשה אונליין או אופליין. 

המערכת עוקבת אחרי המכירות ויכולה לאחסן ולספק מידע, לייצא נתונים ודוחות וכך נותנת מבט מעמיק וחשוב על ימי מכירות ועל התנהגות הצרכנים, כמו העדפות, תדירות צריכה והרגלים של כל לקוח.

כל המידע נשמר באופן מרוכז על גבי הענן, נאסף מכל הסניפים ונקודות המכירה השונות, וכן תוכלו להתחבר אל המערכת מכל מקום בעולם – גם מהנייד – ולעקוב אחרי ביצועי העסק. 

כמו כן, המערכת מאפשרת טרנסקציות באמצעות האפליקציה בנייד, כך שתוכלו להפוך את הסמארטפון שלכם לקופה רושמת, אופציה מצוינת אם אתם מקימים פופ-אפ או מוכרים את מרכולתכם בדוכנים ארעיים נוסף על החנות הפיזית.

מערכת ERP והנהלת חשבונות

מערכת ERP היא מערכת קלאסית לעסקים מכל סוג, וכמובן גם לקמעונאים. 

המערכת מייתרת את הצורך בכמה ממשקים שונים לניהול של העסק, ומאחדת ומשלבת את כל הממשקים במערכת אחת יעילה, ששמורה תחת בסיס נתונים אחד וניתנת לגישה מכל מקום בעולם ומכל ממשק.

ואכן, היתרון הגדול ביותר של מערכת ERP היא האפשרות למירכוז של כל המידע הדרוש להנהלת חשבונות – ניהול תקציב, תזרים מזומנים, דיווח מע"מ מקוון, ניהול שעות עבודה וממשקים לתוכנות שכר, ניהול מלאי ורכש, התאמות בנקים וכרטיסי אשראי, ייבוא דפי בנק ואשראי ועד הכנת מאזן לאישור רואה חשבון. 

המערכת מספקת לכם את כל המסמכים, במקום אחד, תוך אינטגרציה מושלמת בין כל הממשקים לקבלת מידע עדכני בזמן אמת, וכן מאפשרת ניהול וניתוח של המידע המשולב ליעילות מקסימלית ללא טעויות.

כיוון ומערכת ERP פועלת כמעט כל התעשיות, חשוב לבחור במערכת שפותחה בדגש על טיפול בצרכים לתחום הקמעונאי, שתספק לכם מענה מקו קופות ועד מאזנים וניהול מלאי. 

אל המערכת הבסיסית ניתן להוסיף מערכות תומכות נוספות, וכך להוסיף עוד ממשקים לתוכנה המרכזית.


מערכת לניהול ספקים

אחד האתגרים של ניהול עסק קמעונאי הוא ההתמודדות עם מגוון רחב של ספקים וניהול מערכות היחסים איתם. מערכת רכש וניהול ספקים תעזור לכם להתמודד עם האתגר בצורה הטובה והחכמה ביותר. 

מערכת איכותית תאפשר לכם לבצע ניהול ובקרה על המלאי, לבצוע הזמנות רכש חכמות המבוססות על המלצות בהתאם לצריכה ולרמות המלאי, לנהל את תקציב הקניות לכל ספק וכן מאפשרת תמיכה גם בספקי חו"ל וניהול תהליך הייבוא.

לא בטוחים איזה מלאי עובד טוב, מה לא נמכר ואיפה צריך לתת את הדגש? המערכת איכותית תפיק דוחות ונתונים שונים המבוססים על ביצועי המלאי, באמצעות גרפים ושאילתות חכמות. 

כך תוכלו לנתח את ביצועי הרכש בארגון ולקבל החלטות חכמות, משתלמות ונכונות יותר לחנות שלכם.

מסופונים

מסופונים הם "מחשבי כף יד" שמאפשרים ניהול יעיל, פשוט ונוח של העסק, בייחוד בכל הנוגע לניהול מלאי ומחסנים, שהוא אחד האספקטים המאתגרים ביותר של ניהול חנות קמעונאית (ובטח רשת של חנויות).  

המסופונים מאפשרים ניהול מלאי בצורה מסודרת וכן מספקים מידע עדכני ללקוחות ולעובדים בכל הנוגע למלאי והיכן הוא נמצא. 

המסופונים מאפשרים עבודה מהירה, משפרים את שירות הלקוחות ומצמצמים באופן מהותי טעויות הנוגעות למלאי.

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים הבינו את חשיבותם של המסופונים, והשימוש בהם הולך וגדל. 

את המסופונים מספקים לאנשי שטח כמו מחסנאים ואנשי מכירות, והם מאפשרים חיבור אמיתי ועמוק בין העובדים לבין מצב השטח בזמן אמת, וכך משפרים את יכולות המכירה וההפצה.

המערכות החכמות שמחכות לכם ב-COMAX

לא קשה לראות שהפיתוחים הטכנולוגיים הופכים את ניהול עסק לפשוט ויעיל באופן משמעותי, ומאפשרים לנהל אותו בחוכמה, לחזות טרנדים בשוק, להבין את צרכי הלקוחות ולשפר את ההתנהלות בכל המשיקים של העסק – מהספקים ועד לקוחות הקצה. 

כשאתם משלבים מערכות חכמות בעסק שלכם, אתם מאפשרים לעסק לעבוד בצורה חלקה יותר, וכן גם לקצר את זמני העבודה שלכם וכך להתפנות לחשיבה אסטרטגית של צמיחה והתפתחות.

את כל המערכות הנ"ל – לצד תוכנות וחומרות נוספות – תוכלו למצוא אצלנו ב-COMAX, החברה המובילה בישראל במתן פתרונות מחשוב ענן עם התמחות נקודתית בעולם הקמעונאות. 

המערכות של COMAX הן מערכות מחשוב ידידותיות ואינטואיטיביות, שעוזרות למקסם את ביצועי העסק באופן אינטגרלי, ופותחו על בסיס שנים של ניסיון ותוך דגש על טיפול בצרכי הקמעונאי מהקטן ועד הגדול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI
בודק...