צור קשר

שיפור חוויות הרכישה עם GenAI: ניווט בעידן של היצף מידע

קמעונאים רבים מתמודדים היום עם פרדוקס: בעוד שהצרכנים דורשים אפשרויות בחירה רבות וחוויות מותאמות אישית, שפע האפשרויות מוביל לרוב לעייפות ותסכול בקבלת החלטות. תופעה זו, המכונה "היצף מידע", מציבה אתגר משמעותי בפני קמעונאים השואפים לעמוד בציפיות הצרכנים תוך טיפוח נאמנות והנעת מכירות. 

 

מותגים צריכים לחשוב מחדש כיצד הם מעמיקים את מערכות היחסים שלהם עם הצרכנים על ידי נקיטת צעדים שמפחיתים את הרעש סביב קבלת ההחלטות כדי להגביר את המכירות ואת נאמנות הלקוחות, ובו בזמן לתת להם בדיוק את מה שהם צריכים ורוצים. בדיוק בשביל זה טכנולוגיות מתפתחות כמו AI גנרטיבי (GenAI) מנסות להציע פתרון שמייעל את תהליכי קבלת ההחלטות של הלקוח ומשפר את חווית הצרכנים.


היצף מידע – למה זה קורה?
כשאנחנו מוצפים במגוון עצום של מוצרים, פרסומות והמלצות, אנחנו מתקשים יותר ויותר לבצע החלטות רכישה. מחקר של Accenture מהרבעון האחרון של 2023 גילה כי 73% מהצרכנים מרגישים המומים משפע הבחירה שעומד לפניהם, כאשר 75% דיווחו שהם מרגישים ממש מופגזים על ידי פרסום ברשת. כתוצאה מכך, חלק ניכר מהקונים בוחר לנטוש את הרכישות, מה שמדגיש את ההשפעה המזיקה של היצף מידע על התנהגות הצרכנים. קל להבין מדוע – המספר האינסופי של אפשרויות יחד עם המלצות מחברים, בני משפחה, משפיענים, אלגוריתמים ואפליקציות הוא פשוט בלתי נתפס! 

 

לפני שנצלול פנימה: מה זה בעצם GENAI?

בינה מלאכותית יוצרת או גנרטיבית (GenAI) היא בינה מלאכותית המסוגלת לייצר תוכן חדש כמו טקסט, תמונה או מדיה אחרת בהתאם לבקשות הספציפיות של הצרכן. הבינה המלאכותית הזו משתמשת במודלים ג'נרטיביים שלומדים דפוסים ממאגרי נתונים גדולים ויוצרים תוכן חדש לגמרי על סמך הלמידה הזאת, והכל בשניות בודדות.

איך ניתן למנף
GenAI כדי להקל על עומסי קבלת החלטות?

אחת הדרכים המשמעותיות שבהן GenAI מסייעת בבעיית היצף המידע היא בכך שהיא משנה את חוויית החיפוש באמצעות חיפוש סמנטי. חיפוש סמנטי המופעל על ידי GenAI מייצג שינוי באופן שבו צרכנים מקיימים אינטראקציה עם פלטפורמות קמעונאיות, ומאפשר לשאול שאילתות בשפה טבעית ולקבל המלצות מותאמות אישית. קמעונאים יכולים למנף חיפוש סמנטי כדי למלא את צרכי לקוח וכך להנחות את הקונים במסע הרכישה שלהם בצורה חלקה. 

באמצעות חיפוש סמנטי המופעל על ידי GenAI, מותגים יכולים להציע המלצות מותאמות בהתאם להעדפות המשתמש, מגבלות התקציב ודרישות שונות. לדוגמה, דמיינו צרכנית שמחפשת שמלה לחתונה. במקום לכתוב במנוע החיפוש "שמלה לחתונה" ולהיות מוצפת באפשרויות, המשתמשת תוכל לכתוב: "מה אני יכולה ללבוש לחתונת שישי צהריים שעולה פחות מ-200 שקל?". המפתח כאן הוא שמאפייני המותג/מוצר עולים בחיפוש בעזרת הGenAI. כעת, על ידי התאמת מאפייני המוצר לכוונת הצרכנים, קמעונאים יכולים לשפר את המעורבות, להניב המרות ולבדל את המותג שלהם בשוק צפוף.

ניתן להרחיב את השימוש ב-GenAI גם לעובדים בחנות הקמעונאית הפרונטלית. לדוגמה, GenAI יכול לעזור בזמן אמת בהנחיית עובדי החנות כיצד לענות בצורה הטובה ביותר לשאלות, איך להסביר על מוצרים ועל אילו מוצרים כדאי להמליץ – וכל זה במקביל לביצוע אינטראקציות פשוטות מול לקוחות.

ישנה גם היכולת להראות ולא רק לספר לצרכנים כיצד המוצרים יכולים להשתלב בחייהם, על ידי שימוש ב- GenAI וטכנולוגיות אחרות ליצירת תמונות או וידיאו. חברת Haut.AI, למשל, משתמשת בתצלום פורטרט ומדמה כיצד שימוש מתמשך במוצרי יופי שונים יכול לשנות את עורם של הצרכנים לאורך זמן, וכך היא מחייה את המסרים השיווקיים.

טכנולוגיית GenAI מציעה פתרון יעיל להתמודדות עם האתגרים שמציב היצף מידע, ויכולה לעזור לצרכנים לקבל החלטות מושכלות בקלות רבה יותר.

לא רק בזמן החיפוש – אלא גם בזמן ההחלטה

כעת נשאלת השאלה, כיצד קמעונאים ומותגים יכולים לעשות שימוש מיטבי בטכנולוגיות אלו כדי לסייע גם בשלב שבו מתקבלות ההחלטות? אחד היתרונות הנוספים של GenAI הוא היכולת שלה לספק מידע רלוונטי בנקודת הרכישה. כשצרכנים מתקשים להעריך את תכונות המוצר והאותנטיות שלו, GenAI יכולה לספק תובנות והמלצות חשובות על סמך גורמים כמו תמחור, תוכן תזונתי, קיימות ועוד. למעשה, GenAI מאפשרת לצרכנים לקבל החלטות רכישה בטוחות במינימום מאמץ ובכך לפשט את תהליך קבלת ההחלטות ולטפח את נאמנות הלקוחות.

 

על ידי שימוש ב-GenAI, קמעונאים יכולים להתאים אישית מסרים שיווקיים שמוסיפים ערך לאורך כל שרשרת הרכישה וכך להקל על עומס קבלת ההחלטות. כך, ככל שהצרכן מתקרב למסוף התשלום, המסרים היצירתיים הופכים פונקציונליים יותר, ומספקים את המידע שהלקוחות צריכים כדי להשלים את הרכישות שלהם בקלות.


ככל שתקדימו לאמץ את GenAI – כך תרוויחו יותר
טכנולוגיית GenAI מתפתחת במהירות מסחררת, ולאלו שיאמצו אותה ראשונים יהיה יתרון מובהק בפתיחת הזדמנויות חדשות ובהשגת יתרון תחרותי. קמעונאים שמאמצים את GenAI כדי לזהות צרכים שלא נענו ולספק חוויות מותאמות אישית יוכלו להרוויח בגדול בזמן קצר. ניתוח של Accenture מצביע על כך שלמאמצים מוקדמים של GenAI יש סיכוי גבוה פי 3.7 לזהות ולתת מענה לדרישות הצרכנים ביעילות!

המחקר מצא שיותר ממחצית (51%) מהצרכנים כבר פתוחים לשימוש בפתרונות AI. כאשר אתם מנווטים במורכבות של השוק החדש, GenAI מתגלה ככלי מדהים לשיפור חוויות הלקוחות והנעת צמיחה עסקית. על ידי מינוף הטכנולוגיה להקלת עומסי קבלת ההחלטות, התאמה אישית של אינטראקציות וטיפוח אמון, תוכלו להעניק ערך חסר תקדים  לצרכנים.

 

הזמן לאמץ את GenAI הוא עכשיו, כאשר הטכנולוגיה רק נכנסת לתמונה ומעצבת מחדש את מעורבות הצרכנים!

 

ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI
בודק...