צור קשר

כך תבחרו את מערכת הPOS הכי נכונה לעסק שלכם

מערכת POS מתקדמת הפכה זה מכבר לחלק בלתי נפרד מכל חנות קמעונאית, שעוזרת לנהל את החנות בצורה חלקה, פשוטה וטכנולוגית. אם עוד אין ברשותכם מערכת POS מתקדמת – או שאתם מעוניינים לשדרג אותה – זה זמן טוב להבין איך בעצם לבחור את מערכת ה-POS הכי טובה לחנות שלכם, אלו פיצ'רים משמעותיים חשוב שתכלול ועל אלו פקטורים יש להסתכל לפני שאתם בוחרים את המערכת הבאה שלכם. אנחנו כאן עם המדריך המלא ועם כל הפרטים החשובים.

רגע, צעד אחורה – מה זו בעצם מערכת POS?

לפני שנכנס לעניינים, כדאי ליישר קו. מערכת POS – point of sale  היא חברתו הטובה ביותר של מנהל חנות קמעונאית. בגרסתה הפשוטה ביותר, המערכת הזו היא נקודת מכירה שמשלבת תוכנה וחומרה ומאפשרת לקבל תשלומים באופן בטיחותי, אבל היום היא הרבה יותר מזה – היא דואגת למשימות אדמיניסטרטיביות כמו ניהול עובדים ומלאי, משלבת בין אונליין לאופליין, דואגת לחוויית המשתמש וחוסכת לא מעט זמן שהיה הולך בעבר למשימות ניהוליות שונות.

כדי לבחור מערכת שמתאימה לעסק שלכם, צריך לקחת בחשבון את העלויות, השימושים והפיצ'רים. מעבר לזה, כדאי להסתכל לא רק על מצב החנות בהווה אלא גם להבין היכן אתם רוצים להיות בעתיד, ומה יעזור לכם להגיע לשם.

כל הפקטורים לבחירת מערכת POS חכמה

  • התוכנה – הבחירה במערכת ההפעלה של מערכת POS היא בחירה חשובה מאוד. תמיד טוב לבחור במערכת הפעלה מוכרת, כמו מערכת ההפעלה של אנדרואיד, כזו שתוכל ללכת אתכם שנים ארוכות קדימה, והיא מוכרת ואינטואיטיבית. 
  • החומרה – כדי לקבל תשלומים בחנות, יש לבחור גם בחומרה – כלומר, בקופה פיזית, במסוף להעברת תשלומים או בסורק לקריאת ברקודים. חשוב לוודא שהחומרה שאתם בוחרים מקבלת את כל סוגי התשלומים העיקריים, וכן גם מאפשרת קבלת תשלום ללא מגע, קבלת כרטיסי מתנה, מזומן וקבלת תשלום דרך ארנק דיגיטלי, שהופך להיות חלק בלתי נפרד מהעולם הקמעונאי.
  • תקציב – חשוב מאוד להתחשב בתקציב שלכם כשאתם בוחרים מערכת POS – בדרך כלל התשלום על תוכנת POS הוא חודשי או שנתי, וישנם מסלולים שונים לבחירה. חשוב לבחור את המערכת שלכם לפי התקציב שלכם, תוך שאתם חושבים על העתיד ועל הפיצ'רים שיכולים לסייע לכם בהמשך הדרך לצורך התפתחות וגדילה.
  • ניידות – היום מומלץ שתוכנה ה-POS שאתם בוחרים תעבוד מכל מקום, ותאפשר נגישות מלאה. אם תוכלו להוריד את התוכנה לכל מכשיר – גם לסמארטפון שלכם – תוכלו לעקוב אחר הביצועים של החנות גם כשאתם נמצאים בחופשה בחו"ל. כמו כן, כך תוכלו למכור ללקוחות מרחוק, למשל אם תחליטו לפתוח דוכן פופ-אפ זמני. כמו כן, היום מקובל שעובדים מסתובבים בחנות עם הסמארטפון או עם מסוף קטן, ומאפשרים ללקוחות לשלם מבלי לעמוד בתור לקופה. 
  • שילוב בין אונליין לאופליין – צרכנים מחפשים חוויית רכישה גמישה ככל האפשר בימים אלו. הם רוצים לרכוש אונליין, בחנות, ולפעמים גם רוצים לשלב בין הערוצים האלו – ותפקידכם להפוך את החוויה הזו לחלקה ככל האפשר. מערכת POS חכמה תדע לבצע אינטגרציה בין כל ערוצי המכירה שלכם, וכך לספק אפשרויות גמישות יותר לתשלום ולהזמנת מוצרים, כמו למשל לרכוש אונליין ולקבל בחנות. אם יש לכם יותר מערוץ מכירה אחד, אתם רוצים לבחור במערכת POS שמאפשרת אינטגרציה הרמונית וחלקה בין כל ערוצי המכירה שלכם! 
  • פיצ'רים נוספים – מלבד כל התכונות הבסיסיות של נקודת מכירה, למערכות מתקדמות יש גם פיצ'רים נוספים שהופכים את ניהול החנות לחלק יותר – למשל, הנפקת דוחות וביצוע אנליזות, ניהול הצוות, הנהלת חשבונות והכנסות, ניהול לקוחות, ניהול מלאי ועוד ועוד. עליכם להבין אלו פיצ'רים חשובים לכם ויאפשרו לכם לנהל את החנות בצורה הטובה ביותר.
  • ניהול מלאי – אחד הפיצ'רים שעדיף לכם לא לפספס במערכת הבאה שלכם הוא ניהול מלאי, בעיקר אם יש לכם כמה חנויות או ערוצי מכירה. באמצעות המערכת תוכלו להעביר בקלות מלאי ממקום אחד לאחר, מבלי שתצטרכו לבדוק כמויות באופן ידני. כמו כן, בשילוב עם ניתוח חכם, תוכלו להבין אלו מוצרים נמכרים הכי הרבה, איזה מלאי חשוב למלא כבר עכשיו וכן לקבל המלצות חכמות הנוגעות למלאי שלכם.
  • קלות השימוש – אחד הפקטורים הכי-הכי חשובים כשבוחרים מערכת POS הוא קלות השימוש. אתם לא רוצים לבחור במערכת מורכבת, מתוסבכת, שייקח לכם הרבה זמן ללמוד והרבה זמן ללמד את העובדים שלכם; אתם רוצים לבחור בתוכנה אינטואיטיבית ופשוטה, ללא עקומת למידה מורכבת. 
  • שירות לקוחות – חשוב לרכוש מערכת POS מחברה שמספקת שירות לקוחות מקיף ומלא, חברה שתוכלו ליצור איתה קשר בכל זמן ובדרכים שונות במקרה ויעלו לכם שאלות או בעיות. בדקו ששירות הלקוחות הוא חינמי וזמין, ושמדובר על חברה ותיקה ובעלת ניסיון בתחום, שלא תשאיר אתכם בידיים ריקות רגע לפני יום המכירות הכי גדול שלכם. 
  • תשלום מאובטח – חשוב מאוד שהמערכת תהיה מאובטחת באמצעי אבטחה רבים, כדי למנוע ככל האפשר פריצות של האקרים. גניבות של מידע אישי ופיננסי הן מהאתגרים הגדולים ביותר של קמעונאים היום, ואתם רוצים לוודא שאתם בוחרים במערכת עם אמצעי אבטחה מתקדמים.
  • התאמה אישית – אתם רוצים לבחור במערכת שתאפשר לכם לגדול איתה ותתאים את עצמה לצרכים המשתנים שלכם ככל שתגדלו ותתפתחו. לכן, בחרו במערכת שתאפשר לכם לשנות את המסלול או לעצב אותה לצרכים שלכם – למשל, במידה ואתם פותחים חנות חדשה, משנים את תהליך המלאי, פותחים מועדון לקוחות וכדומה. 

 

אז איך מחליטים איזו מערכת לרכוש?!

סיפקנו לכם כמה נקודות חשובות שכדאי לכם לחפש במערכת ה-POS החדשה שלכם. כדי להבין מה אתם באמת צריכים ואיך לבחור את המערכת, נסו להסתכל על העסק שלכם מקרוב – חשבו על הפעילויות שלכם, מה חסר לכם ואיפה הייתם רוצים לקבל חיזוק. אם יש לכם כבר מערכת שאתם רוצים להחליף, חשבו מה חסר לכם בה והכינו רשימה של כל מה שחשוב לכם. לבסוף, אל תשכחו לקחת בחשבון איפה אתם רוצים שהעסק שלכם יהיה בעוד כמה שנים, ומה יעזור לכם לצמוח ולהתפתח. חשבו איזה מידע יעזור לכם לגדול – מידע על לקוחות, על מכירות, על מלאי? איזה מידע אתם זקוקים לו בכל סוף יום, סוף חודש, סוף שנה? בדקו אלו מדדים יכולים לעזור לכם, וודאו שמערכת ה-POS מספקת אותם.

עכשיו, כשאתם מבינים פחות או יותר מה חשוב לכם, זה הזמן למצוא את המערכת הנכונה עבורכם. בחברת COMAX  תוכלו לקבל מערכת גמישה המתאימה לצרכים שלכם ולצמיחה עקבית בכל שלב בעסק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI
בודק...