צור קשר

נקודת הסליקה שלכם

יכולה להיות רק נקודת ההתחלה

כך תשתמשו בנקודת המכירה שלכם כדי לחולל יותר מכירות

דיברנו לא פעם על חלונות ראווה ועל הסדר הנכון של המוצרים בחנות, אבל אחד החלקים החשובים לא פחות בהנדסת ונראות החנות הוא ללא ספק נקודת המכירה, המקום אליו מגיעים הלקוחות ברגע שהם רוצים להוציא את הארנק ולרכוש. 

אם תשתמשו בכמה רעיונות קטנים אך יעילים לעיצוב ושינוי נקודת המכירה, תוכלו להגביר מכירות, להגדיל את החשיפה לחנות וכן גם להפוך את נקודת המכירה לאזור הכי אטרקטיבי בחנות שלכם. איך עושים את זה? הנה כמה רעיונות שיהפכו את נקודת המכירה שלכם להרבה יותר מוצלחת >>

רכישות אימפולסיביות

החוק הראשון הקשור לנקודת המכירה הוא להוסיף לה כל מה שיכול להניע לרכישה אימפולסיבית. אנחנו כבר מכירים את זה היטב מהשוק הקמעונאי – בנקודות המכירה כמעט תמיד יחכו לנו מוצרים קטנים שמעוררים רכישה אימפולסיבית, בין אם מסטיק או שוקולד ובין אם גרביים, מטען לטלפון, דוגמיות של מוצרים או גומיות לשיער. אם עדיין לא הוספתם מוצרים מסוג זה לנקודת המכירה שלכם, זה הזמן – חשבו אילו מוצרים קטנים ושימושיים בחנות שלכם יכולים לעורר רכישה אימפולסיבית או לגרום ללקוח להגיד לעצמו, "וואו, אני באמת צריך כזה", והוסיפו למדפים שלצד נקודת המכירה. 

ניתן להשתמש גם בטכניקת ה"קרוס סייל" בנקודת המכירה, טכניקה שמטרתה לעורר קניה שתשלים את הרכישה הגדולה. למשל, אם אתם מנהלים חנות טלפונים, בנקודת המכירה מומלץ להניח כיסויים לטלפון או מטענים, שיכולים להביא לרכישה אימפולסיבית ולהגדיל את נפח המכירה. 

דאגו לתאורה מתאימה

לתאורה יש חלק חשוב באטרקטיביות של החנות (ואפילו הקדשנו לזה פוסט שלם בעבר), ונקודת המכירה לא שונה. אם תאירו את נקודת המכירה בצורה אטרקטיבית, היא תמשוך את הלקוחות באופן לא מודע ותגרום לאזור להיראות יותר מושך. תאורה נכונה תאיר ותבהיר את נקודת המכירה וכן גם עשוייה להאיר את המוצרים מהסעיף הקודם ולתת להם לוק יותר אטרקטיבי. 

מבצעי קופה

מבצעי קופה הם עוד טכניקת מכירות די ברורה וקלאסית בספר, ובכל זאת שווה להעניק לה כמה מילים – מבצעי קופה הם המבצעים הקטנים שאתם יכולים להציע ללקוחות שלכם ברגע שהם רוכשים, במטרה להגדיל את נפח המכירה. מבצעים של 1+1, למשל, הם קלאסיים למבצעי קופה, ובדרך כלל ניתנים על מוצרים קטנים ושימושיים (תחתונים, גרביים, סוללות, חטיפים לחיות וכדומה – כתלות באופי החנות שלכם). מומלץ לחשוב על מבצע קופה אחד עיקרי, כדי לא להעמיס על לקוחות בהצעות.

עודדו שיתופים מנקודת המכירה

זו אמנם דרך קצת עקיפה להגדלת מכירות מנקודת המכירה, ובכל זאת זו בהחלט דרך מצוינת ולגיטימית. כולנו כבר יודעים שרשתות חברתיות הן כוח חזק ועוצמתי שיכול להזרים לא מעט לקוחות לחנות שלכם – אז למה לא להגביר את הנוכחות שלכם ברשתות האלו? הניחו שלט קטן בנקודת המכירה המציין את שם המשתמש שלכם ברשתות החברתיות, ובקשו מלקוחות רוכשים לשתף את העמוד שלכם, אולי בצירוף של המוצר שזה עתה הם רכשו. כדי לעודד אותם לעשות זאת, תוכלו להוסיף הנחה קטנה בנקודת המכירה או לתת להם מתנה על כל שיתוף.

שימוש במערכות POS מתקדמות

חלק מחוויית הרכישה בחנות תלויה בנקודת המכירה – כלומר, אורך התור, מהירות הקניה, החוויה מול המוכר וכדומה. ככל שהחוויה יותר חלקה, כך חוויית הקניה טובה יותר. כדי לתרום לחוויית קניה חלקה ומהירה, חשוב להתקין מערכת POS מתקדמת. מערכות POS הן קופות חכמות ומעוצבות, שמאפשרות אינטגרציה בין המערכות השונות בחנות (ניהול לקוחות, מלאי, עובדים וכדומה), וכמובן מאפשרות תשלום מהיר ויעיל. מערכת כזו תזרז ותייעל את כל תהליך המכירה, ותהפוך את הלקוחות שלכם לקצת יותר שמחים.

אגב, תוכלו להשתמש גם במידע שהמערכת מנפיקה לכם כדי לייעל את נקודת המכירה. למשל, דרך המערכת תוכלו להבין אלו מוצרים מתאימים לרכישה אימפולסיבית כי הרבה לקוחות רוכשים אותם, ולהציב אותם בנקודת המכירה. 

עצבו את נקודת המכירה לפי ערכי המותג 

אל תשכחו את מאפייני המותג גם בנקודת המכירה – זה אומר הלוגו, הצבעים, הסגנון והאווירה שאתם רוצים לשדר בחנות שלכם. תוכלו לעצב את נקודת המכירה בצבעים המאפיינים וכן גם להוסיף ציטוט על גבי הדלפק שקשור לאופי המותג שלכם ולאווירה שאתם רוצים לשדר בחנות. כך נקודת המכירה תוכל להשתלב באופן מלא עם שאר חלקי החנות ולהציג תדמית ברורה ללקוחות שלכם, לעומת דלפק רגיל ומשעמם שנראה כמו כל דלפק בכל חנות. 

התייחסו לחגים ולאירועים מיוחדים

בחגים כדאי לעצב את נקודת המכירה בהתאם. למשל, בחנוכה הניחו חנוכייה על גבי דלפק המכירה, או בפורים הוסיפו מסכה או תחפושת בצורה הומוריסטית (אם, כמובן, זה מתאים לרוח המותג שלכם). אגב, גם אירועים פחות "משמחים" יכולים לשחק פה תפקיד – למשל, הצבה של אלכוג'ל בנקודת המכירה יכולה לסמן ללקוחות שלכם שאכפת לכם מהם ומהבריאות שלהם בתקופת הקורונה המתעתעת. השינויים הקטנים האלו בדלפק יכולים להעלות חיוך ולרענן מעט את נקודת המכירה שלכם. 

אל תזניחו את נקודת המכירה שלכם!

חשיבה לעומק על נקודת המכירה והשקעה – אפילו קטנה – בנראות שלה יכולות לעשות פלאים בחנות. נקודת מכירה אטרקטיבית ומעוצבת, כזו שעוברת רענון מפעם לפעם, נותנת את הדעת לטכנולוגיה המתקדמת ולרשתות החברתיות וכן גם מניעה את הלקוחות לרכישות של הרגע האחרון היא נקודת מכירה שממלאה את מלוא הפוטנציאל שלה ועושה את העבודה הטובה ביותר. חשבו אלו מהרעיונות הנ"ל מתאימים לנקודת המכירה ולאופי המותג שלכם, ועצבו אותה בהתאם! 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI
בודק...