צור קשר

מערכת הסליקה שלכם

יכולה להיות מנוע צמיחה לעסק

כך תשתמשו נכון במערכת POS בעסק שלכם 

המונח POS (POINT OF SALE) מתייחס לשלב האחרון של הלקוח בתהליך הרכישה – נקודת המכירה בה הלקוח מספק לכם אמצעי תשלום והרכישה עצמה מתרחשת. זהו שלב חשוב מאוד, אולי החשוב ביותר, שכן כל תהליך המכירה מתנקז כולו לנקודה הזו. גם בשלב הזה חשוב מאוד לתת את הדעת לחוויית הרכישה, ואתם רוצים שהתהליך כולו יעבור בצורה מהירה, יעילה וידידותית עבור הלקוח.

אבל חוץ מחוויית הרכישה עצמה, מערכת POS מתקדמת וחדשנית יכולה לעשות הרבה מעבר לקבלת תשלום מלקוח. היום מערכות POS מתקדמות הינן מערכות מבוססות ענן שמקבלות נתונים מכל הרשתות ואפיקי המכירה (גם אונליין, למשל), מחזיקות בפונקציות מגוונות לניהול העסק ומאפשרות לעשות שימוש נרחב בנקודת המכירה ככלי שמטרתו צמיחה של העסק. באמצעות מערכת POS מתקדמת תוכלו לאסוף נתונים באופן חכם, ללמוד את ההרגלים וההעדפות של הצרכנים שלכם וכך גם לתרום לשימור הלקוחות.   

אז איפה הבעיה? הרבה בעלי עסק, גם אם הם מחזיקים במערכת POS מתקדמת ומבוססת ענן, לא מנצלים עד הסוף את האפשרויות של המערכת ולא מבצעים לה אופטימיזציה, אלא משתמשים אך ורק בפונקציות המכירה הבסיסיות. אם יודעים כיצד לנצל את כל האפשרויות של המערכת, מקבלים יתרונות מדהימים הן ללקוחות והן לכם, המוכרים, שכן המערכת מציעה אינספור אפשרויות הנוגעות לתשלום, מכירה, מלאי, שיווק ועוד!

זה הזמן לקחת את מערכת הPOS שלכם צעד אחד קדימה, ולנסות ליישם את 6 העקרונות הבאים שיעזרו לכם לקחת את החנות שלכם לרמה חדשה לגמרי >> 

חברו את אנשי המכירות עם מערכת POS ניידת

היום כבר לא צריך לבצע מכירות דרך הקופה בלבד; תוכלו לחבר טאבלטים או מכשירים ניידים למערכת ה-POS שלכם, וכך לבצע טרנזקציות מהירות ללקוחות. פתרון זה יעיל במיוחד אם יש לחץ בחנות וכן מאפשר לחסוך שטח בחנות שהיה מן הסתם הופך לעוד נקודת מכירה נייחת. עם טאבלטים המחוברים למערכת ה-POS אנשי המכירות שלכם יוכלו לגשת ללקוחות בתור ולבצע את המכירה, או אפילו לבצע את המכירה ברגע שהם מסיימים לעזור להם למצוא את המוצרים שחיפשו, בצורה מיידית, וכך לחסוך להם המתנה בתור. הדבר יעיל כמובן, גם במצבים שבהם אתם יוצאים מחוץ לחנות – כמו למשל אם הקמתם דוכן ביריד או פסטיבל או אם אתם מקימים חנות פופ-אפ זמנית. 

הגדילו את אפשרויות ההזמנה שלכם באמצעות POS

עם מערכת POS חכמה תוכלו לגוון את אפשרויות ההזמנה והמכירה שלכם – למשל, תוכלו לאפשר ללקוחות להזמין ולשלם על מוצרים אונליין אך לבוא לאסוף את המוצר בחנות שלכם. לקוחות רבים מעוניינים בהזמנה אונליין אך אינם מעוניינים לשלם על משלוח או לחכות למשלוח; באמצעות אופציית ניהול המלאי של מערכת POS תוכלו לבצע אינטגרציה בין האונליין לאופליין בזמן אמת, כך שלקוחות שיזמינו אונליין יוכלו להיות בטוחים שהמוצר נמצא במלאי ומוכן לאיסוף כשהם מגיעים לחנות.

היום אנחנו כבר יודעים שלכל לקוח יש את הצרכים האינדיבידואלים שלו, וככל שנספק ללקוחות יותר אפשרויות – בין אם אפשרויות הזמנה, איסוף או תשלום – כך נוכל להתאים את עצמנו למגוון רחב יותר של לקוחות. 

ואם כבר מלאי – מערכת POS יכולה לסייע לכם גם בזה

אופציית ניהול המלאי של מערכת POS לא יעילה רק להזמנות, אלא בכלל לתפקוד היעיל של החנות. ברגע שהמלאי מתעדכן בכל פלטפורמה ומסתנכרן באופן אוטומטי, הצוות יכול לדעת באופן מידי מה סטטוס המלאי של כל מוצר ומתי נוצר חוסר. הדבר יכול לעזור לכם לחדש מלאי במהרה למוצרים אהובים וכן גם לאפשר לכם לנהל את המבצעים שלכם בחכמה – למשל, לספק הנחה למוצרים שאתם רוצים להיפטר מהמלאי שלהם. 

ניתוח מידע חכם לבניית אסטרטגיה עסקית

כמו שכבר אמרנו, מערכת POS מבוססת ענן היא לא רק נקודת תשלום; היא גם אוספת נתונים באופן יעיל ומהיר, ובאמצעותה תוכלו לנתח מידע אונליין ואופליין ולקבל תמונת מצב של העסק כולו. תוכלו להשוות בין המכירות בכל אפיקי ונקודות המכירה שלכם, להבין איפה אתם עומדים, איזו חנות הכי מצליחה ואיזו מדשדשת, וכך גם להבין את האסטרטגיה העתידית שלכם בעסק – בין אם מבחינת שרשרת מלאי, שיווק, דפוסים של לקוחות ועוד. כמובן שעל בסיס נתונים אלו תוכלו לבנות את האסטרטגיה העסקית החדשה שלכם. 

מבצעים מטורגטים ללקוחות שלכם

באמצעות מערכת POS תוכלו לאסוף מידע חשוב מאוד על הלקוחות שלכם, וכך לבצע טירגוט מדויק של מבצעים והנחות שמדברים לכל לקוח באופן ספציפי (כבר הזכרנו את החשיבות הרבה של אינדיבידואליות היום). זה לא אומר שאתם צריכים לפוצץ אותם בהודעות ובספאם בכל יום, אלא להשתמש במידע הרלוונטי כדי לספק להם מבצעים שבאמת מדברים אליהם ורלוונטים להם ולצרכים שלהם. הלקוחות שלכם יזהו ויעריכו מבצעים שבאמת חוסכים להם זמן וכסף, וכך גם תוכלו לבנות מולם אמון. מערכת POS טובה ואיכותית יכולה להפוך את כל התהליך הזה לקל במיוחד! 

שיפור של ניהול העובדים

מערכת POS מתקדמת תוכל לעזור לכם לבצע אופטימיזציה גם לצוות העובדים שלכם – שכן בעזרתה תוכלו לנהל את הצוות בצורה טובה יותר ולשבץ משמרות בצורה קלה. אך מעבר לזה, חלק ממערכות ה-POS יוכלו לאפשר לכם לראות את כמות המכירות שנעשות על ידי כל אחד מאנשי הצוות שלכם, את השעות שהם עבדו, מכירות פר משמרת וכו'. עם המידע הזה, תוכלו לדעת  מי הם העובדים הטובים ביותר שלכם, מי לא ממש עובד, מהם שעות השיא בחנות ועוד, וכך גם לבצע שיבוץ משמרות בצורה טובה יותר או לספק הכשרה מעמיקה יותר למי שזקוק לך. 

נצלו את כל האפשרויות המדהימות לייעול החנות!

עם אופטימיזציה של מערכת ה-POS לפני הסעיפים שהזכרנו, אתם תוכלו להרוויח מהמערכת הרבה יותר משחשבתם ולהמשיך להצמיח את העסק לכיוון הנכון. מערכת POS אפקטיבית ושימוש נכון ויעיל בה הם המפתח לשיפור מהיר של המכירות, הגברה של נאמנות הלקוחות וייעול החנות כולה בכל אפיקי המכירה שלכם. אם עוד אין לכם מערכת POS, זה בדיוק הזמן לשדרג את העסק ולהפוך אותו חכם, מהיר ויעיל יותר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI
בודק...