צור קשר

לקראת סוף 2022

כך תבדקו האם החנות שלכם במסלול הנכון

טיפים לחנויות ועסקים

מי היה מאמין, אבל עוד שנה עברה וחלפה לה, ושנת 2022 או-טו-טו מתקרבת לסיומה. זה זמן מצוין להבין האם אתם עומדים ביעדים שלכם, נמצאים איפה שתמיד חלמתם להיות ולקבוע מהן התוכניות שלכם לקראת השנה החדשה שעומדת להגיע. 

רגע לפני סוף השנה, הכנו לכם מדריך קטן ומקיף שיעזור לכם להבין איפה אתם עומדים ואיך לתכנן את השנה הקרובה בצורה המיטבית!

למה בכלל חשוב לסכם את השנה?

הרבה פעמים אנחנו נשאבים לתוך ניהול העסק ושוכחים לעצור ולהסתכל. סוף שנה הוא סוג של תמרור עצור, שנותן לנו מקום להסתכל על עצמנו, על החנות והעסק, להבין לאן הגענו, לבדוק מה היה, מה עובד ומה לא עובד, להבין מהן החוזקות שלנו ומהן החולשות, וכן גם לקבל מוטיבציה לקראת השנה הבאה.

איך עושים את זה? יש כמה נקודות ופקטורים שכדאי לקחת בחשבון ולתת עליהם את הדעת רגע לפני סוף השנה:

  • ביצועים שיווקיים – סוף שנה הוא הזדמנות נהדרת להסתכל על הביצועים השיווקיים שלכם. בדקו איזה תוכן משך הכי הרבה מעורבות או הסתיים באחוזי ההמרה הגבוהים ביותר. בדקו את המבצעים הטובים ביותר שלכם ואת אלו שהעלו את המכירות בצורה המיטבית. בדקו גם מהי הרשת החברתית המוצלחת ביותר שלכם השנה, כדי לדעת במה להשקיע גם בשנה הקרובה.
  • העובדים שלכם: סוף שנה הוא זמן טוב להסתכל על העובדים שלכם, על שביעות רצונם, על אחוז ההתפטרות לעומת אחוז ההישארות ועוד. העובדים הם כוח חשוב מאוד בארגון, אבל בעולם הקמעונאי הרבה פעמים קשה להשאיר בסביבה גם את העובדים הטובים ביותר; לכן, סוף שנה הוא הזדמנות טובה לתת מבט על העובדים ואפילו להעניק בונוסים לעובדים מצטיינים. זה גם זמן טוב להבין איך להשתפר בתחום זה בשנה הבאה, בעיקר אם גיליתם שהוא טעון שיפור.
  • לקוחות: פרמטר נוסף הוא שביעות הרצון של הלקוחות. נסו לערב את הלקוחות בתהליך ולבקש מהם פידבק או לערוך סקרים כדי להבין מה אתם יכולים לשפר ולחזק בשנה הקרובה, ביחס לתחרות שלכם. לרוב, לקוחות הם כנים מאוד וגם שופטים נוקשים  – לכן, הם הדרך הטובה ביותר להשיג מידע חשוב ובעל ערך. מלבד שביעות רצונם, כדאי לנסות ולהבין גם את "מסע הרכישה" שלהם – מה מביא אותם אל החנות ואל מעמד הקופה. ככל שתבינו טוב יותר את מסע הלקוח, כך תוכלו להבין מדדים חשובים הקשורים לחזרה של הלקוחות לחנות.
  • מצב כלכלי – סוף שנה הוא זמן מצוין לבדוק את הביצועים הכלכליים שלכם. בצעו השוואות לשנים קודמות (לא שנות הקורונה, שהיו מעט הפכפכות), והשוו לממוצע השוק שלכם, תוך התייחסות לנתונים כלכליים נוספים במדינה שעלולים היו להשפיע ולהכניס לפרספקטיבה את המצב הכלכלי, כמו אינפלציה. בדקו נתונים כמו הוצאות וכן ערכו תחזית לתזרים המזומנים.

שימו לב, כמעט כל המידע הנ"ל מאוכלס בתוך מערכת ה-POS ואתם רק צריכים להנפיק את הדוחות הנכונים ולדעת כיצד לקרוא אותם כדי להבין אילו היבטים עליכם לשמר ואילו יש צורך לחזק. דרך המערכת תוכלו לבדוק את ביצועי המוצרים שלכם, לעקוב אחר ביצועי העובדים, לנתח את אחוז נאמנות הלקוחות ואת הרגלי הצריכה, להבין לעומק נתונים שיווקיים וכדומה. באמצעות המערכת תוכלו לקבל החלטות חכמות יותר לקראת סוף השנה והשנה הבאה.

ניתחנו נתונים – מה עכשיו?

אחרי ששיקפתם לעצמכם את השנה שעברה על החנות, זה הזמן לקבל החלטות מושכלות לקראת השנה החדשה. אם לא עשיתם את זה בתחילת השנה העברית, תחילת שנה לועזית היא הזמן לערוך תכנית אסטרטגית חדשה, כדי שתתחילו את השנה החדשה בצורה הטובה ביותר. הבינו מה המדדים שאתם מעוניינים לשפר כדי לתכנן את האסטרטגיה שלכם סביב המטרות החדשות. 

שבו עם הצוות ותכנו אסטרטגיה חדשה הנוגעת למכירות, שיווק ומוצרים חדשים, וכן העבירו הדרכה לאנשי המכירות שלכם במידה והגעתם למסקנה כי יש צורך כזה. הגדירו מיני-מטרות וטווחי זמן מדויקים, כך שתוכלו לעקוב אחר האסטרטגיה לכל אורך השנה. 

אל תשכחו טרנדים חדשים

לצד הצורך לשפר את המדדים מהשנה הקודמת, לקדם את החנות ולהבין את האסטרטגיה השיווקית שלכם, חשוב מאוד לתת את הדעת גם לטרנדים חדשים כדי שלא תישארו מאחור. נושאים כמו AI, טכנולוגיה מתקדמת לרכישה, קופות מהירות, שיפור המסלול הצרכני ללקוח, משלוחים מהירים עם החזרות חינם, פורמטים חדשים לחנויות, אירועים ייחודיים, שיפור תקשורת אומני-צ'אנל בין ערוצי החנות וחיזוק הקשר האישי עם הלקוחות – כל אלו תפסו את הבמה בשנה האחרונה וסביר כי ימשיכו איתנו גם בשנה הקרובה. אל תשכחו לשלב גם את הטרנדים האלו באסטרטגיה החדשה שלכם.

סוף שנה – זמן להתחדש, לשנות ולהשתפר בעסקים

סוף שנה הוא זמן מעולה להסתכל אחורה ולהרהר בהצלחות ובכשלונות. זהו זמן להחליט החלטות לשנה החדשה, לחשוב מחדש על העסק, לבדוק מה עובד ולתקן את מה שלא. זכרו כי עם חשיבה נכונה, ניתוח ותכנון חכם, השנה הקרובה יכולה להיות מוצלחת אפילו יותר מהקודמת ולהביא אתכם למקומות חדשים וטובים יותר. אז הסתכלו עמוק פנימה וצאו לשנת 2023 חדשים ומשופרים יותר! 

ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI
בודק...