צור קשר

עתיד הקופות החכמות

עתיד הקופות החכמות – כיצד תיראה הקופה החכמה בשנים הקרובות? 

קופה חכמה, הידועה גם בשם מערכת נקודת מכירה (POS), משתכללת ומתפתחת כל הזמן. היום הקופה החכמה כבר כוללת תשלום ללא מגע, פתרונות מבוססי ענן ושילוב של מערכות ניהול מלאי ולקוחות. 

גם בשנים הקרובות צפויה הקופה לעבור אבולוציה של שינויים משמעותיים, הן בזכות ההתקדמות הטכנולוגית והן בזכות ציפיות הצרכנים, שהולכות וגדלות. אז איך תראה הקופה של העתיד, ומה אפשר לצפות מהקופות החכמות שלנו כבר עכשיו? קבלו הצצה כיצד הקופה החכמה עשויה להיראות ממש בקרוב!

שילוב של AI ולמידת מכונה

סביר להניח שבעתיד הקרוב נראה קופות חכמות המשלבות בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (ML) כדי לספק שירותים מותאמים אישית ויעילים יותר. אלגוריתמים של AI יכולים לנתח נתוני עסקאות כדי לזהות מגמות, לחזות העדפות לקוחות ולייעל את ניהול המלאי. 

כבר היום מערכות קופה חכמות כוללות ניתוח נתונים, אבל המערכות העתידיות יציעו יכולות ניתוח ודיווח מתקדמות יותר. עסקים יוכלו למנף תובנות הנובעות מנתונים כדי לקבל החלטות טובות יותר, לנהל פרופיל לקוחות מדויק ולפתח אסטרטגיות שיווק ממוקדות. כמו כן, ניתוח חיזויים מבוסס AI עשוי לעזור לעסקים לצפות מגמות עתידיות ולמטב את ניהול המלאי.

שילוב של טכנולוגיית בלוקצ'יין לאבטחה חזקה

הקופות החכמות של העתיד עשויות לשלב טכנולוגיית בלוקצ'יין לשיפור אבטחת העסקאות בקופה. האופי המבוזר והעמיד בפני תוכנות מזיקות של הבלוקצ'יין יכול לסייע במניעת הונאה ולהבטיח את כלל העסקאות. זה חשוב במיוחד בתעשיות שבהן לאבטחת מידע יש חשיבות עליונה, כמו פיננסים ושירותי בריאות. בנוסף, ככל שעסקאות דיגיטליות הופכות נפוצות יותר, שילוב אמצעי אבטחת סייבר חזקים יהפוך קריטי יותר ויותר. כבר עכשיו מערכות קופה חכמות משלבות טכניקות הצפנה מתקדמות, פרוטוקולי אימות מאובטחים ועדכוני אבטחה שוטפים לשמירה על נתוני לקוחות ועסק רגישים.

קישוריות (IoT)

האינטרנט של הדברים (IoT) הוא חלק משמעותי מהפיכת מוצרים פשוטים לחכמים, והוא עתיד למלא תפקיד חשוב גם בהתפתחות של מערכות הקופה החכמה. מערכות או מכשירים המחוברים לקופה, כמו מערכות למעקב מלאי או חיישני טמפרטורה בחנות, יוכלו לספק נתונים בזמן אמת ולייעל את כל פעילות העסק. מערכות POS התומכות ב-IoT יכולות לשפר את היעילות, לצמצם שגיאות ולהציע תובנות חשובות לקבלת החלטות עסקיות.

אסטרטגיות תמחור דינמיות

מערכות קופה עתידיות עשויות לשלב אלגוריתמים לתמחור דינמי, המאפשרים לעסקים להתאים מחירים באופן אוטומטי על סמך גורמים שונים כגון ביקוש, רמות מלאי ותמחור מתחרים. גישת תמחור זריזה זו יכולה לעזור לעסקים להישאר תחרותיים ולמקסם הכנסות בתנאי שוק דינמיים.

שילוב מסחר חברתי

פלטפורמות המדיה החברתית ממשיכות לשחק תפקיד משמעותי בעולם הקמעונאי. מערכות קופה עתידיות עשויות להשתלב עם תוכנות מסחר חברתי, מה שיאפשר לעסקים למכור ישירות דרך פלטפורמות כמו אינסטגרם או פייסבוק. התכנסות זו של מדיה חברתית ו-POS יכולה להקל על זרימת העסקאות ולהרחיב את טווח ההגעה של עסקים.

 

ממשקים מופעלי קול

טכנולוגיית זיהוי קולי תמצא ככל הנראה את דרכה למערכות קופה עתידיות, ותאפשר אינטראקציות עם הקופה גם ללא ידיים. עוזרות אישיות יכולות לייעל משימות לקופאיות, לשפר את הנגישות למשתמשים עם מוגבלויות ולחזק את היעילות התפעולית הכוללת.

עיצובים מודולריים להתאמה אישית

הקופות החכמות של העתיד צפויות להגיע בעיצובים מודולריים הניתנים להתאמה אישית מדויקת וספציפית, המאפשרת לעסקים להתאים את המערכת לצרכים הספציפיים שלהם. גמישות זו מבטיחה שעסקים יוכלו להתאים את טכנולוגיית ה-POS שלהם ככל שהפעילות של העסק מתפתחת, גדלה או משתנה. 

חוויות לקוח מותאמות אישית

מערכות קופה עתידיות יתמקדו באספקת חוויות לקוח אישית יותר. באמצעות שילוב של כלי ניהול קשרי לקוחות (CRM) וניתוח נתונים, עסקים יכולים להתאים מבצעים, הנחות והמלצות על סמך העדפות הלקוח האישיות. רמה זו של התאמה אישית משפרת את נאמנות הלקוחות ומגדילה את הסבירות ללקוחות חוזרים. זה קורה כבר עכשיו, אך סביר כי ימשיך להתפתח ולהשתכלל עם השנים.

שילוב רב-ערוצי

ה-POS של העתיד ישתלב בצורה חלקה לחלוטין עם ערוצי מכירה שונים, לרבות חנויות מקוונות, פלטפורמות מדיה חברתית וחוויות פיזיות בחנות. גישה של ריבוי ערוצים (אומני-צ'נל) מאפשרת לעסקים לספק חווית לקוח עקבית ומאוחדת על פני נקודות מגע שונות, תוך טיפוח לכידות המותג בכל הערוצים.

ניהול מלאי בזמן אמת

טכנולוגיות RFID (זיהוי תדר רדיו) ו-IoT מתקדמות יאפשרו מעקב בזמן אמת אחר המלאי ללא טעויות או עם טעויות מזעריות בלבד. מעקב זה מבטיח רמות מלאי מדויקות, מפחית את הסבירות למצבים של מחסור במלאי, ומייעל את תהליך ההזמנה מחדש. קמעונאים יוכלו לייעל את שרשרת האספקה שלהם על סמך ניתוח נתונים בזמן אמת.

מערכות POS – חכמות כבר עכשיו, גאונות בעתיד

כבר היום קופות חכמות הן הרבה מעבר למערכות פשוטות לעיבוד עסקאות, והן משלבות הרבה מההיבטים שדיברנו עליהם, וכן מספקות שירותים חכמים מבוססי ענן, ממשקים חכמים, ניתוח נתונים ותשלום ללא מגע. בעתיד, אנחנו צפויים לראות את הקופה החכמה מאמצת טכנולוגיות מתקדמות, שילוב אינטנסיבי של AI וגישה ממוקדת לקוח, שיגדירו מחדש את חווית הקמעונאות וישימו את הדגש על יעילות ואבטחה.

מערכת POS ממלאת תפקיד מרכזי בעיצוב הנוף הקמעונאי, ואתם לגמרי רוצים להיות חלק מהשינוי הזה – אם יש לכם עסק קמעונאי ועוד אין ברשותכם מערכת POS חכמה, זה בדיוק הזמן לאמץ אחת כזאת. אם תחתרו לעמוד בחזית החידושים הטכנולוגיים, תוכלו למצב את עצמכם כחברה חדשנית שחושבת על הלקוח, ולשגשג בנוף המסחרי המתפתח כל הזמן. 

 

 

 

 

 

ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI
בודק...