צור קשר

קופה ניידת: שינוי חוויית התשלום בעולם הקמעונאות

מכשירים טכנולוגים רבים עוברים בשנים האחרונות "כיווץ" משמעותי בגודל – במקום מכשירים גדולים ומסורבלים, אנחנו מסתפקים במכשירים קטנים, נוחים וגמישים. אחד המכשירים שעובר את התהליך הזה בדיוק הוא הקופה הרושמת. מערכות נקודות המכירה המסורתיות – אותן קופות גדולות שיושבות על הדלפק – עוברות מהפך עם הופעת פתרונות הקופה הניידים. טכנולוגיות חדשניות אלו, שמגיעות לרוב בצורת טאבלטים או סמארטפונים המצוידים בתוכנת קופה, מחוללות מהפכה באופן שבו עסקים מטפלים בעסקאות ואינטראקציה עם לקוחות.

אז איך ה-POS הנייד משנה את תעשיית הקמעונאות, ומהם היתרונות הגדולים של הקופה הניידת? יש לנו כמה נקודות שכדאי לכם להכיר.

מה זו בעצם קופה ניידת?

קופה ניידת, או Mobile Point of Sale, היא למעשה מערכת המאפשרת לעסקים לעבד עסקאות באמצעות מכשיר נייד, כגון סמארטפון או טאבלט, במקום קופה רושמת מסורתית או מסוף קופה קבוע. מערכות קופה ניידות כוללות בדרך כלל חומרה, כמו קוראי כרטיסים או סורקי ברקוד, ויישומי תוכנה המאפשרים לעסקים לקבל תשלומים, לנהל מלאי ולבצע פונקציות אחרות בנקודות המכירה. מערכות אלו פופולריות בקרב קמעונאים, מסעדות ועסקים אחרים הזקוקים לגמישות לקבל תשלומים בכל מקום, בין אם זה בחנות, באירועים או בדרכים. קופה ניידת מציעה מספר יתרונות על פני מערכות קופה מסורתיות, ויש כמה סיבות למה כדאי גם לכם לשלב אותן בחנות שלכם – כפי שתראו מיד.

גמישות

אחד היתרונות המרכזיים של פתרונות קופה ניידים הוא הגמישות הרבה שהם מציעים לקמעונאים. שלא כמו מערכות קופה מסורתיות הממוקמות בדלפקי קופה קבועים, מכשירי קופה ניידים מאפשרים למוכרים לבצע עסקאות בכל מקום בשטח החנות ואף מחוץ לה. גמישות זו מאפשרת לקמעונאים לצמצם את זמני ההמתנה לקופה, לייעל את תהליך הרכישה ולשפר את היעילות התפעולית הכוללת, ומאפשרת לקמעונאים להסתגל במהירות להעדפות הצרכנים ולמגמות השוק המשתנות. בעונות שיא של קניות או באירועים מיוחדים, קמעונאים יכולים לפרוס מכשירי קופה ניידים נוספים כדי להיענות לתנועת רגל מוגברת, מה שמבטיח חווית קנייה חלקה ללקוחות ללא צורך בהשקעות תשתית נוספות. בנוסף, קופה ניידת היא פיתרון מעולה אם אתם פותחים חנות פופ אפ, או מוכרים באירוע שמתרחש בחוץ ולא בין כותלי החנות. בעזרת קופות אלו תוכלו לנצל הזדמנויות מכירה בכל מקום.

מעורבות לקוחות משופרת

פתרונות קופה ניידים מאפשרים למוכרים לתקשר עם לקוחות בצורה יעילה יותר בחנות. אם תספקו לצוות שלכם קופות ניידות, הם יוכלו לספק סיוע מותאם אישית עוד בזמן שהלקוח מחפש אחר המוצרים המתאימים לו, לענות על שאלות הקשורות למוצרים, לבדוק מלאי בזמן אמת ולהציע המלצות המבוססות על העדפות הלקוח והיסטוריית הרכישות. רמת שירות משופרת זו לא רק מטפחת קשרי לקוחות חזקים יותר, אלא גם מגדילה את מעורבות הלקוחות ואת נאמנותם. בנוסף, מכשירי קופה ניידים מאפשרים לקמעונאים להציע אפשרויות תשלום חדשניות כמו שימוש בארנקים ניידים, תשלומים ללא מגע וקבלות דיגיטליות. קופה ניידת לא רק משפרת את הנוחות ללקוחות אלא גם יכולה להתאים לפלח הצרכנים המודע לסביבה ובעל ידע טכנולוגי, שמעדיף שיטות תשלום חלקות, מאובטחות וידידותיות לסביבה.

תפעול יעיל

מניהול מלאי ועד למימוש הזמנות, פתרונות POS ניידים מייעלים היבטים שונים של פעילות קמעונאית. עובדים יכולים לגשת למידע על מלאי בזמן אמת, לבדוק זמינות מוצרים ולבצע הזמנות ישירות מהחנות, וכך לבטל את הצורך לעקוב ידנית אחר מלאי או להסתמך על מערכות עורפיות. בנוסף, מכשירי קופה ניידים מאפשרים תהליכי תשלום מהירים יותר, מפחיתים את זמני ההמתנה ומשפרים את שביעות רצון הלקוחות. עם תכונות כמו סריקת ברקוד וחתימות דיגיטליות, תוכלו לזרז את תהליך התשלום תוך הבטחת דיוק ואבטחה.

חיסכון עלויות

הטמעת פתרונות POS ניידים יכולה להביא לחיסכון משמעותי בעלויות לקמעונאים. בהשוואה למערכות קופה מסורתיות הדורשות התקנות ותחזוקה יקרות של חומרה, מכשירי קופה ניידים הם לרוב חסכוניים יותר וקלים יותר לפריסה. בנוסף, פתרונות קופה ניידים מבטלים את הצורך בדלפקי קופה ייעודיים, ומשחררים שטח רצפה יקר שניתן לנצל עבור פעילויות שיווק או מעורבות לקוחות. כמו כן, פתרונות קופה ניידים מציעים בדרך כלל תוכנה מבוססת ענן שניתן לגשת אליה מכל מכשיר התומך באינטרנט, מה שמאפשר לקמעונאים לרכז את ניהול הנתונים וניתוח הנתונים. גישה ריכוזית זו תאפשר לכם לקבל תובנות לגבי מגמות מכירות, העדפות לקוחות ורמות מלאי, ולקבל החלטות מונעות נתונים המניעות צמיחה עסקית.

 

קופה ניידת: הדרך לשדרג את החוויה הקמעונאית בחנות

אז אם נעשה את זה קצר, פתרונות קופה ניידים משנים את חוויית הקמעונאות על ידי מתן גמישות מוגברת, מעורבות משופרת של לקוחות, תפעול יעיל וחסכון בעלויות לעסקים. על ידי מינוף הטכנולוגיה הזו, תוכלו לשפר משמעותית את האופרציה בחנות, לשפר את חווית הקנייה הכוללת ולבנות קשרים ארוכים ונאמנים עם לקוחות בעולם שהופך דיגיטלי יותר ויותר. ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח, פתרונות POS ניידים ללא ספק ישחקו תפקיד מרכזי בעיצוב עתיד הקמעונאות – אם אתם מחפשים דרך לצעוד צעד אחד קדימה, שילוב של פתרונות POS ניידים יכול להיות בדיוק מה שאתם מחפשים!

ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI
בודק...