צור קשר

קיימות בקמעונאות – דרכי פעולה ידידותיות לסביבה לשילוב בעסק שלכם

ככל שהדאגות הסביבתיות ממשיכות לתפוס תאוצה ברחבי העולם, עסקים מכל הסוגים מכירים יותר ויותר בחשיבות של אימוץ פעולות ידידותיות לסביבה. במגזר הקמעונאי, שבו הצריכה וייצור הפסולת הם משמעותיים, שילוב יוזמות מסוג זה הוא לא רק ציווי מוסרי אלא גם מהלך אסטרטגי שנועד לעמוד בדרישות הצרכנים ואף להפחית עלויות תפעול!

אם גם אתם רוצים להיכנס למשחק הירוק, יש לנו כמה דרכים שונות שיעזרו לכם לשלב קיימות בפעילות העסקית שלכם – מדרכים קטנות ופשוטות כמו החלפת שקית הניילון לשקית נייר, ועד ייצור אנרגיה מתחדשת עבור המפעל היצרני שלכם!

נתחיל בחשיבה על הפרטים הקטנים

יש הרבה דברים גדולים ומשמעותיים שאפשר לעשות כדי לשמור על הסביבה, אבל לפעמים צריך פשוט להתחיל בקטן – ולא תאמינו כמה דברים יומיומיים שאתם עושים בעסק שלכם הם לא ממש ידידותיים לסביבה, ואיך תוכלו לתקן אותם במאמץ די קטן!

למשל, הנפיקו ללקוחות קבלות דיגיטליות במקום קבלות נייר. בנוסף, החליפו את שקיות הפלסטיק שאתם מביאים ללקוחות בשקיות נייר, ואף עודדו את הלקוחות להביא שקיות משלהם. היום אפשר לראות כי הרבה חנויות קמעונאיות שואלות את הלקוח ברגע הקנייה האם הוא זקוק לשקית, במטרה לגרום ללקוח לשאול את עצמו את אותה השאלה – האם הוא יכול להסתדר גם בלי שקית ניילון מזהמת?

דרך נוספת למזער את הזיהום הסביבתי שאתם יוצרים בחנות היא לעבור למוצרי ניקוי ידידותיים לסביבה, שמפחיתים את החשיפה לכימיקלים מזיקים וממזערים את זיהום דרכי המים. לרוב אנחנו לא חושבים כל כך רחוק כשאנחנו משתמשים בחומר ניקוי, אבל גם שינוי קטן כזה יכול לעשות אפקט משמעותי! כמובן, תמיד טוב לדאוג לכיבוי האורות ולוויסות הטמפרטורות, מה שגם שומר על הסביבה וגם מפחית עלויות. 

ובואו נמשיך לניהול שרשרת אספקה ירוקה יותר

היבט מרכזי משמעותי של קיימות בקמעונאות הוא להבטיח שהמוצרים שלכם מיוצרים באופן אחראי וידידותי לסביבה. זה לא תמיד קל, כי הרבה מהמוצרים שאנחנו מוכרים מגיעים ממדינות שאינן ידידותיות או אתיות; אבל אם יש לכם תשוקה עמוקה לקיימות ולחשיבה על הסביבה, תוכלו לעשות זאת על ידי שיתוף פעולה עם ספקים שמתעדפים קיימות ואתיות, ועושים שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה ובסחר הוגן. כמו כן, תמיד העדיפו להשתמש או לשתף פעולה עם יצרנים שעושים שימוש בחומרים מתכלים או מתחדשים, לשים את הדגש על הפחתת פליטת פחמן גם בתחבורה, ולמזער פסולת לאורך כל שרשרת האספקה. 

יעילות אנרגטית

חנויות קמעונאיות צורכות כמויות משמעותיות של אנרגיה לתאורה, חימום, קירור ושימוש במכשירים אלקטרוניים שונים. דרך אחת להיות קצת יותר ידידותיים לסביבה היא להשתמש בטכנולוגיות חסכוניות באנרגיה שיעזרו לכם להפחית את טביעת הרגל הפחמנית ועל הדרך גם להוזיל עלויות תפעול. 

זה אולי נשמע כמו דבר גדול, אבל אפשר להשיג את זה גם בצעדים קטנים – שדרוג לתאורת LED חסכונית, התקנת תרמוסטטים חכמים לוויסות הטמפרטורה ושימוש במכשירים וציוד חסכוניים באנרגיה. אם אתם רוצים לקחת את זה צעד אחד קדימה ואתם גם יצרנים או בעלי מפעלים, תוכלו לשקול לייצר אנרגיה מתחדשת באמצעות פאנלים סולאריים שיכולים להפחית עוד יותר את התלות בנפט ואף להוריד משמעותית את עלויות התפעול שלכם! 

צמצום פסולת ומיחזור

אתם בטח יודעים שאתם מייצרים כמות לא קטנה של פסולת במהלך העבודה, בין אם מדובר על חומרי אריזה, שילוט שיווקי ומלאי שלא נמכר. תוכלו ליישם תוכניות למחזור והפחתת פסולת, שבטווח הארוך יכולה למזער באופן משמעותי את ההשפעה הסביבתית של העסק שלכם. תוכלו לעודד לקוחות להביא שקיות מהבית או להציע תמריצים ללקוחות שממחזרים. ניתן אף להטמיע תוכניות החזרת מוצרים ישנים כדי לעודד לקוחות להשליך פריטים בצורה אחראית ולהקל על מיחזור החומרים – ישנם מותגים המציעים קופון לקנייה בעבור מוצרים משומשים שמוחזרים אליהם. לבסוף, במקום לזרוק מלאי עודף, תוכלו לתרום לעמותות צדקה מוצרים שלא נמכרו אך עדיין שמישים, או, אם מדובר במזון, ליישם תוכניות קומפוסט כדי להפחית את הפסולת הנשלחת למזבלה.

שקיפות ושיווק

תקשורת שקופה לגבי המאמצים הירוקים שלכם יכולה לשפר את האמינות מול הלקוחות. תוכלו לפרסם את יוזמות הקיימות שלכם, להדגיש את החשיבות שאתם נותנים לנושא בעסק הקמעונאי שלכם, ואף להשיג אישורים כמו אישור סחר הוגן שיאמת את המחויבות שלכם לקיימות ולניהול עסק אתי. כך תוכלו ליצור שיח עם הלקוחות, להדגיש את החשיבות שלכם לעניין ואף לזכות לקהל לקוחות חדש שגם הוא מתעניין בקיימות. 

עבור הסביבה – אבל גם עבור העסק שלכם

שילוב קיימות בפעילות הקמעונאית אינו חשוב לצמצום ההשפעה הסביבתית בלבד, אלא גם יוצר ערך חשוב עבור הלקוחות, העובדים והקהילה. על ידי אימוץ שיטות ידידותיות לסביבה כמו ניהול שרשרת אספקה ירוקה, יעילות אנרגטית, הפחתת פסולת ומעורבות קהילתית, תוכלו להציג­­­ את החשיבות שאתם נותנים לנושא וליצור תוצאות עסקית חיוביות גם בקרב הלקוחות שלכם. זכרו כי אימוץ נושא הקיימות הוא לא רק צו מוסרי בעולם של היום, אלא גם אחלה נתיב אסטרטגי להצלחה ארוכת טווח בתעשיית הקמעונאות!

ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI
בודק...