צור קשר

ניקיון פסח: רעננו את האסטרטגיה של החנות שלכם

חג הפסח הוא חג של הרבה מנהגים ומסורות, כאשר אחת המסורות החשובות והידועות ביותר של החג הוא ניקיון פסח. הניקיון אמנם מתמקד בניקוי הבית מחמץ אבל כבר עבר הרבה מאוד גלגולים, והיום פסח ידוע כחג שבו מקרצפים ומנקים את הבית, משליכים לפח פריטים לא חשובים ולעיתים גם דואגים לעצב אותו מחדש או לרכוש מכשירי חשמל חדשים.

אבל למה שרק בתים יעברו ניקיון יסודי? חג הפסח הוא הזדמנות מושלמת להעביר גם את החנות שלכם ריענון אסטרטגי. זהו חג שמציין זמן של התחדשות וחופש, מה שהופך אותו לאחלה הזדמנות להחיות את האסטרטגיה של החנות ולמשוך לקוחות חדשים. איך עושים את זה נכון? רתמו את צוות העובדים שלכם וקבלו מדריך שיעזור לכם להגדיר משימות חשובות לניקיון וריענון החנות מנקודת מבט אסטרטגית ושיווקית!

דבר ראשון: הערכת המצב הנוכחי ותעדוף משימות 

לפני שאתם צוללים למשימות של ניקיון האסטרטגיה שלכם, חשוב לבצע הערכה יסודית של המצב הנוכחי של החנות שלכם. הערכה זו כוללת בחינת היבטים שונים כמו ניקיון, ארגון, סחורה, אסתטיקה כוללת, אסטרטגיה שיווקית, אסטרטגיית תמחור ואסטרטגיה ניהולית. טיילו בחנות בעין ביקורתית, שימו לב לאזורים הדורשים חשיבה מחדש, כולל סחורה מיושנת, מחירים לא מעודכנים, וכן – גם מדפים מאובקים או תצוגות עמוסות מדי. הערכה זו תהווה בסיס לפיתוח תוכנית ניקיון פסח ממוקדמת שמתאימה בדיוק לצרכים הספציפיים של החנות. בשלב הבא, אחרי שאתם כבר מבינים את המצב הנוכחי של החנות, כתבו את כל המשימות הנדרשות ובצעו תיעדוף משימות על סמך דחיפות והשפעה. חלק מהמשימות עשויות להיות דחופות יותר או קריטיות לשיפור חווית הלקוח, כמו סידור אזורים עם תנועה רבה, ואחרות יכולות להמתין. תיעדוף משימות יאפשר לכם להקצות משאבים ביעילות ולהבטיח שהתחומים החשובים ביותר יקבלו תשומת לב גבוהה יותר.

 

מה יכולות להיות המשימות שלכם? הנה כמה רעיונות שכנראה שווה לכם לשלב בניקיון פסח שלכם:

 

  • הערכת המלאי

אחד הדברים שמומלץ לעשות בניקיון פסח שמכבד את עצמו הוא סידור ובדיקת המלאי. זה זמן מעולה לערוך ספירת מלאי וכן לסמן פריטים מיושנים או כאלו שפשוט לא מוכרים. לרגל פסח, שקלו להציע מבצעים מיוחדים או הנחות כדי למכור מלאי עודף ולפנות מקום למוצרים חדשים – אם יש לכם פריטים שיכולים להתכתב עם רוח הפסח, כמו מזונות כשרים, יינות או ציוד כמו חומרי ניקוי, מכשירי חשמל וכלי בישול, תוכלו להציב אותם במרכז הבמה. 

 

  • רעננו את חזות החנות

חג הפסח הוא זמן מעולה לרענן את המראה של החנות שלכם. זה אומר לחשוב מחדש על התצוגות, חלון הראווה והשילוט בחנות. שקלו לשלב תצוגות ברוח האביב והקיץ, ולנסות לשדר חזית צבעונית או פרחונית יותר לקראת העונות הקרובות. סדרו מחדש את המוצרים בצורה מושכת מבחינה ויזואלית כדי לשפר את חוויית הקנייה ללקוחות, וארגנו מחדש מדפים עמוסים או מיושנים. 

 

  • סקירת תמחור ומבצעים

כחלק מריענון וניקיון האסטרטגיה, הקדישו את הזמן גם על מנת להעריך את אסטרטגיית התמחור שלכם. בדקו האם יש מוצרים שכדאי לכם להוריד או דווקא להעלות את המחיר שלהם כדי להגדיל את הרווחים מבלי לפגוע בתנועת הלקוחות. שקלו להציע מבצעים מיוחדים או הנחות כדי למשוך לקוחות במהלך עונת החגים וגם אחר כך, באביב ובקיץ. תוכלו לאגד מוצרים הקשורים יחד לתוך מארז משתלם, או להציע הנחות על רכישות בכמות גדולה (כמו 1+1) כדי לעודד עסקאות גדולות יותר. 

 

  • בצעו אופטימיזציה לנוכחות המקוונת

כחלק מהניקיון האביבי שלכם, כדאי לנקות ולסדר גם את הנוכחות המקוונת ברשת. עדכנו את האתר בפרטים שאולי התפספסו או לא עודכנו כבר הרבה זמן, וודאו שכל המחירים נכונים והמלאי מעודכן, והקדישו גם זמן כדי לסדר את הפרטים הטכניים בפרופילים שלכם במדיות החברתיות. זה זמן טוב לדאוג לקמפיינים מקוונים לקראת החג שישקפו את המבצעים וההצעות שלכם לקראת בפסח. שקלו ליצור תוכן ממוקד לפי נושאים הקשורים לחנות שלכם, כמו רעיונות למתכונים לפסח, טיפים לחג, זרקור על מוצרים שיכולים לשמש כמתנות לחג וכו' – זאת כדי ליצור אינטראקציה עם הקהל ולהוביל תנועה לחנות לרגל החג. 

 

  • שקלו לשלב טכנולוגיות חדשות

פסח הוא החג שבו אנחנו רוכשים מכשירי חשמל חדשים לבית, כמו מקררים או טלוויזיות, אז למה שלא נשלב גם טכנולוגיות חדשות בחנות? זה אומר לשקול לשלב מערכות חכמות בחנות, כמו מערכת תשלום POS חדשה ומתקדמת, מערכות לניהול מלאי וחנות, קופות בשירות עצמי, שילוב של רשת חברתית חדשה (הצטרפתם כבר לטיקטוק?) ועוד. חשבו על טכנולוגיה או יישום חדשני אחד שתרצו לשלב השנה, ועשו זאת כבר בימים אלו של התחדשות וריענון. 

 

לאחר הניקיון: הערכה ומשב לאחר הפעולות

לאחר השלמת המשימות ורענון הנקודות החשובות בחנות, חשוב לבצע הערכה ומשוב. הערכה זו כוללת סקירת מצב החנות לאחר הרענון האסטרטגי שלכם, קבלת משוב מהצוות והלקוחות וזיהוי אזורים לשיפור. ביצוע המשוב הזה יכול לעזור לכם לקבל תובנות יקרות ערך שיכולות לתרום לכם להמשך ולהבטיח תחזוקה שוטפת של סביבת החנות. בנוסף, הערכה זו מספקת הזדמנות לחגוג הישגים ולהכיר בעבודה הקשה של הצוות! 

 

הביאו את ניקיון פסח לחנות שלכם

חג הפסח מהווה הזדמנות ייחודית לקמעונאים לרענן את האסטרטגיה של החנות, לחשוב מחדש על מבצעים ותמחור, לארגן ולסדר את המלאי, לרענן את הרשתות החברתיות וכך למשוך לקוחות חדשים. שנסו מותניים, ארגנו את הצוות, וצאו לניקיון אסטרטגי שיחזק אתכם לקראת העונות החמות!



ביום העיון נלמד את הנושאים הבאים:

  1. דוחות המשקפים את הרווחיות ברמה הלוגיסטית
  2. מערכת מלאי – דוחות בנושא תנועות פריט ויתרות פריט
    שווי מלאי והקמת הגדרות לשווי מלאי לפי ממוצע נע
    תעודות העברה ומהלך תיקון הקניות חשבונאית
  1. דוחות גביה ואובליגו ללקוח – הגדרת אובליגו ללקוחות בהקפה ודוחות גבייה
  2. Comax 2 go – אפליקציה לסוכני שטח – נלמד לבצע מגוון של פעולות:

                גישה ישירה לכרטיס לקוח וכל המידע בו

                שליחת הצעת מחיר ללקוח

                צפייה ביעדים שנתיים ללקוח

                הזמנות – צפייה בהזמנות קיימות

                קבלות – צפייה ושליפה של קבלות

                תעודות משלוח/ חשבונית מס

                תמיכה באובליגו (אובליגו שהוגדר ללקוח מראש)

                דיווחי פגישות אונליין

                צפייה בקטלוג מלא

5. Salas Tracker – אפליקציה למנהלים לצפיה בנתוני מכר של העסק:

נלמד לצפות בנתוני אמת של העסק

-מכירות לפי מחלקות/קבוצות/תאריכים ועוד

-מכירות היום לאומת אתמול

-התפלגות לפי שעות

-עובדים נוכחים (במידה ועובדים עם דיווח נוכות בקומקס)

-נתוני תמחור לפי פריט

-נתונים רב חברתי

-מכירות מצטברות

6.  comax shelf – אפליקציה לניהול המדף בעסק:

נלמד לבצע את הפעולות הבאות:

  • סריקת המוצר בטלפון / חיפוש קוד מוצר
  • בדיקת מחיר למוצר מכל מקום בחנות
  • קבלת מלוא הנתונים עבור המוצר : מחיר ספק, מחיר קופה, יתרת מלאי , מלאי מינימום ומקסימום כולל תמונה
  • ביצוע המלצת רכש למערכת קומקס
  • תפריט תמחור – למורשים בלבד – ניתן לקבוע מחיר למוצר ישירות מהמדף
  • תפריט החזרה לספק – מימוש שוברי זיכוי ללקוח
  • הפקת תעודת החזר לספק מכל מקום בחנות עם שליחה להדפסה
  • תעודת החזר כוללת צילום השובר ותיוקו דרך האפליקצייה
  • מסך מערכת קומקס – ניתן לעדכן או לאשר את המלצת הרכש שנוצרה באפליקצייה דרך מאגר ההמלצות
  • הפיכת המלצת רכש להזמנת ספק ושליחה במייל/ פקס / EDI
בודק...